Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taipen
#1321747
Liten fråga här angående motorer har en 850 med b5254s motor och har mest troligt ett sprucket grenrör. Hittat nytt grenrör men då till motor b5254fs har googlat men inte blivit klokare för de. Vad skiljer dessa motorer åt :-/
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1321798
Jag är inte helt 100, men jag har för mig att S modellen sitter på x70 och sena 850, medans FS sitter i tidagre 850. I grund och botten samma motor iaf.
Grenröret är jag 90% säker på är samma. Vissa grenrör har flexen fast monterad på röret(svetsat/gjutet), medans andra har lös flex. Det är väl det du behöver kolla upp vilket du har.
Användarvisningsbild
av taipen
#1321972
Jess flexen sitter i grenröret och de ser likadant ut de hos v-parts men jag har ställt frågan till dom så vi får se vad dom svarar har ju inte världens längsta kundtjänst tid mellan 9 och 12 om man ska ringa. Jag återkommer när jag fått svar :-D
Användarvisningsbild
av taipen
#1322950
Fått nu reda på att grenrör till fs motor inte passar till en s motor då gängan till egr ventil är annorlunda. Så då måste man leta till en s

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom