- tor 16 maj 2019, 08:19
#1316746
Tråkiga inredningar på bägge XC, att den US-import skrämmer inte så mycket om historiken stämmer.
Moderator: Moderatorer
Fredrikjohan skrev: ↑tor 16 maj 2019, 08:15Snyggt, hoppas du är riktigt nöjd över den!
Själv har man ju inhandlat den fina v70n som visas ovan så är numera stolt ägare av v70 t6
UnleashFusion skrev: ↑tor 16 maj 2019, 09:32Tack.Fredrikjohan skrev: ↑tor 16 maj 2019, 08:15Snyggt, hoppas du är riktigt nöjd över den!
Själv har man ju inhandlat den fina v70n som visas ovan så är numera stolt ägare av v70 t6
och grattis :D
SWEDENMADED skrev:Någon som mappat om sin T6a och fått bort det störande, förhöjda motorvarvtalet vid kallstart? Känns inte nyttigt för automaten att lägga i växel på förhöjt varvtal heller. Typ BSR etc seriösare aktörs mapp.Det är för att få upp driftstemperaturen på avgasreningen lite fortare, men den brukar hoppa över den sekvensen om man gasar till lite (vilket inte heller är speciellt bra innan driftstemperatur).
Steffe3 skrev: ↑lör 15 jun 2019, 09:47Automaten tar ingen skada av förhöjda varvtalet, det tas upp av convertern som ju låter lockupen vara öppen så inget slits och den kommer snabbare upp i drifttemperatur. Sen kan det ju vara irriterande att förbrukningen rusar helt enormt om man kör många kortkörningar till följd av detta, men orolig för lådan ska du inte vara.SWEDENMADED skrev:Någon som mappat om sin T6a och fått bort det störande, förhöjda motorvarvtalet vid kallstart? Känns inte nyttigt för automaten att lägga i växel på förhöjt varvtal heller. Typ BSR etc seriösare aktörs mapp.Det är för att få upp driftstemperaturen på avgasreningen lite fortare, men den brukar hoppa över den sekvensen om man gasar till lite (vilket inte heller är speciellt bra innan driftstemperatur).
Växellådan slirar oavsett när den är så pass kall vad jag vet, så den blir det nog ingen skillnad på.
Det är inte så att det räcker med[…]