Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1321253
devildenied skrev: tor 13 jun 2019, 05:18 Jag laddade ner kartan på usb igår, rätt jävla drygt.
Nån som vet ungefär hur lång tid överföringen i bilen brukar ta?
Måste man sitta i bilen och vänta=ha nyckeln nära bilen när det väl börjat?
Det tar 1-2 timmar, men sker i bakgrunden när man kör.
Om man stänger av tändningen så fortsätter det nästa gång man slår på igen.
#1321289
mikebike skrev:
devildenied skrev: tor 13 jun 2019, 05:18 Jag laddade ner kartan på usb igår, rätt jävla drygt.
Nån som vet ungefär hur lång tid överföringen i bilen brukar ta?
Måste man sitta i bilen och vänta=ha nyckeln nära bilen när det väl börjat?
Det tar 1-2 timmar, men sker i bakgrunden när man kör.
Om man stänger av tändningen så fortsätter det nästa gång man slår på igen.
Senast tog det 1,5 h på min XC70 MY16 (om det är olika hårdvara i dem). Jag brukar dessutom få felmeddelande säkert upp mot ett 20-tal ggr under uppladdningen till bilen om att något gått fel, men det är bara att klicka bort och sedan fortsätter den där det avbröts. Vet inte om fler har det så eller om det är något med min USB-sticka - har alltid en iphoneladdare i utan problem annars.
#1321415
Daviddd skrev: tor 13 jun 2019, 11:48Senast tog det 1,5 h på min XC70 MY16 (om det är olika hårdvara i dem). Jag brukar dessutom få felmeddelande säkert upp mot ett 20-tal ggr under uppladdningen till bilen om att något gått fel, men det är bara att klicka bort och sedan fortsätter den där det avbröts. Vet inte om fler har det så eller om det är något med min USB-sticka - har alltid en iphoneladdare i utan problem annars.
Jag brukar installera uppdateringarna i mina föräldrars V60 -15, och får felmeddelandet varje gång. "USB oläslig, tryck EXIT för att avbryta."
Trycker EXIT och uppdateringen fortsätter, men väldigt irriterande. Har provat olika USB-minnen.
#1321422
MarcusJ skrev: Jag brukar installera uppdateringarna i mina föräldrars V60 -15, och får felmeddelandet varje gång. "USB oläslig, tryck EXIT för att avbryta."
Trycker EXIT och uppdateringen fortsätter, men väldigt irriterande. Har provat olika USB-minnen.
Det där känner jag igen. Fast den senaste gången gick felfritt. :-o
#1321423
[quote=Daviddd post_id=<a href="tel:1321289" data-original-title="" title="">1321289</a> time=<a href="tel:1560419305" data-original-title="" title="">1560419305</a> user_id=60522]Senast tog det 1,5 h på min XC70 MY16 (om det är olika hårdvara i dem). Jag brukar dessutom få felmeddelande säkert upp mot ett 20-tal ggr under uppladdningen till bilen om att något gått fel, men det är bara att klicka bort och sedan fortsätter den där det avbröts. Vet inte om fler har det så eller om det är något med min USB-sticka - har alltid en iphoneladdare i utan problem annars.
Jag brukar installera uppdateringarna i mina föräldrars V60 -15, och får felmeddelandet varje gång. "USB oläslig, tryck EXIT för att avbryta."
Trycker EXIT och uppdateringen fortsätter, men väldigt irriterande. Har provat olika USB-minnen.[/quote]

Intressant, har utgått från att det var min sticka då jag köpte billigaste möjligt enbart för detta syfte. Har för mig det är en sådan Sandisk Cruzer Edge. Riktigt sladdrig sak, helt utan kvalitetskänsla.

https://www.bhphotovideo.com/images/ima ... 753069.jpg
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 33
Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]