Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvo745ltt
#1321174
Jag har en Undring jag har en 745 ltt EPA Som har dubbla lådor med ryck på bakre. häromdagen var jag ute och körde o gasa upp Till 80 För o testa Då Börja de låta någon Otroligt ur lådona typ Ven Och jag fick typ panik o släppte allt så den motorbromsa O ljudet blev Högre så jag Stängde av epan o Då Sakta blev ljudet svagare Jag starta igen men då Ville ej epan Driva Så alls Precis som jag ej lagt i en växel så jag drog spärren Och prova då kunde jag köra helt vanligt Lagligt då Så Stängde jag av epan och Satte i spärren igen och starta Då När jag släppte kopplingen så lät de från lådorna Ett högt Knack ljud från alla växlarna 1.2 och back den röde sig inte heller Va precis som om Växel ej hade kuggat i Jag undrar vad som kan ha hänt då jag ej vill ligga i 30 på 6000 varv. Hjälp Uppskattas något enormt då jag Ej kan så mycket själv Om ryck o så
Senast redigerad av 1 Volvo745ltt, redigerad totalt 0 gånger.
av Volvo745ltt
#1321178
Marlboroman skrev: ons 12 jun 2019, 15:57 Vad har du för lådor och adapter emellan? Har du hissat upp och titta under så att allt sitter fast och ser rätt ut?
jag har dubbla Lådor Tror det är m47 och m 40 Och så har jag ryckspärr På Bakre lådan
De jag undar mest e Att Lådan kan väll inte ha rasat då Den snurrar ju liksom och Jag kan Köra När spärren är dragen så den Är 'laglig'
av Volvo745ltt
#1321179
Har även haft up den Och varit under igårkväll Då allt hände För när jag körde hem Efter spärren o de Sluta funka Eller va man ska säga så Lossna Lådorna så Mammsen fick bogsera hem Så spänne jag upp lådorna Igen Men funka än då inte Att köra Ja Med Rycken i
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1321183
Satt ena lådan löst..? Eller båda? Lådorna m-å-s-t-e sitta stumt och rakt emot varandra annars kör man sönder saker snabbt. Du kan ju ha skrotat en viss växel. I ditt fall så antar jag att du har en spärr som slår i ettan istället för fyran. Så risken är att 4:ans drev i bakre lådan är kass.
av Volvo745ltt
#1321197
Marlboroman skrev: ons 12 jun 2019, 16:50 Satt ena lådan löst..? Eller båda? Lådorna m-å-s-t-e sitta stumt och rakt emot varandra annars kör man sönder saker snabbt. Du kan ju ha skrotat en viss växel. I ditt fall så antar jag att du har en spärr som slår i ettan istället för fyran. Så risken är att 4:ans drev i bakre lådan är kass.
Ja lådan Va lös O luta lite neråt men Bogsera hem han sen fäste upp han igen Tror bara de va bakre som va lös. Om Drevet i 4 e kass Kan man laga de utan Att köpa ny Låda
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1321202
Ja, det går att byta bara drev, men frågan är ju om det är mer saker som fått stryk. Och har man rensat drev så får man metalldelar i oljan vilket inte är bra.
av Volvo745ltt
#1322080
Nar har jag haft av m40 lådan och De va inget i sönder i den O spärren funka När jag hade av lådan så jag Satte på den igen O tryckte in spärren Då va de samma symtom Typ att den Hamna i ett mellan läge Så växeln Inte va helt i någon som kan hjälpa

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Bilens inställningar (konton, ID, VIN osv): […]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]

V70 motor till 850

Läste precis att de använder olika typer[…]