Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knatch
#1321154
Införskaffat mig en 850 GLT -97 automat som bruksbil.
Sån nostalgi att återigen äga en 850 :)

Nu har jag ett litet problem med vägmätarna och dom står helt stilla.
Min fråga är om det går att köra med mätarhus från s70/v70 ?
Kommer ”till tom tank” att fungera?
Finns det någon guide hur man får ut själva mätarhuset? Jag har glömt bort hur man gör :angelo:
Helst skulle jag villa få till alla funktioner som färddatorn på en s70 har :)

Problemet med min vägmätare misstänker jag är plastdrevet, men går det att byta hela mätaren till en roligare så gör jag ju självklart det istället
#1321271
Lucif3r skrev: ons 12 jun 2019, 21:11 Ja det g¨r att byta till X70 hus, så länge huset är från 97-98, dom nyare 99+ fungerar inte.
Vad jag kan minnas är det plug'n'play, inget mer ska behövas.
Det behövs kompletteras med en kabeln med tändningsplus i B5 i det mindre gröna kontaktstycket för att få SRS-lampan att fungera korrekt! I övrigt är det bara att montera.
Som sagt, så letar man efter ett instrumenthus från 97-98 där man vet säkert att färddatorn är aktiverad, alla har nämligen inte detta aktiverat. Ja om nu färddator är ett krav.
av manor
#1321596
Jag fick annars tips om hur man gick tillväga att byta de små plastdreven (jag bytte bägge). Köpte dem billigt från Ebay och följde instruktionerna som jag hittade på nätet (finns även videoklipp på Youtube bl.a från Hoffa Kaos). Det gick förvånansvärt bra och har fungerat perfekt sedan dess :). Jag är då långt ifrån en "heavy mecker" men tycker att detta hamnade i kategorin av fnulande som en mer normalbegåvad skulle kunna klara av.

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]