Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SambaAnkan
#1320794
Bilen fortfarande på verkstad utan åtgärd, de har inte hunnit kolla på den ännu. Jag undrar bara vad man ser på dessa bilder? Sitter på höger sida av motorn. Där såg jag att det läckte också innan bilen blev bärgad...
Bilagor
IMG_5981_LI.jpg
IMG_5981_LI.jpg (711.14 KiB) Visad 944 gånger
IMG_5980_LI.jpg
IMG_5980_LI.jpg (987.59 KiB) Visad 944 gånger
Användarvisningsbild
av Cotag
#1321077
egr.JPG
egr.JPG (64.68 KiB) Visad 840 gånger
av SambaAnkan
#1321228
Tack Cotag! Det finns alltså ett läckage mellan EGR och röret (4) på bilen...om än litet men, men. Bilen är fortfarande på verkstad...
av SambaAnkan
#1321384
Suck...Verkstaden har inte så mycket mer att säga än att det blir till och riva toppen för byte av toppackning. Fast först då kan dom konstatera ännu allvarligare fel såsom sprickor i blocket....Vad fan gör man nu? Köra bilen till skroten? Just snyggt med en bil som knappt är fem år....visst dryga 17 000 mil på mätaren när jag köpte den men hallå? Tyvärr verkar Volvobilar inte ha så mycket längre livslängd längre. Bra jobbat Volvo! Skall ta cykeln över till Hisingen o pissa på TK porten...secket jävvla sketföretag som inte kan ta ansvar över sina produkter eller som har någon form av kvalitetstänkande. Motto: Sälj så jäkla många bilar det går till hur mycket profit som helst. Kunderna får betala för våra misstag...skit i dom. Vet ni vad det bästa är i kråksången? Nu när Älvsborgsbron skall renoveras så får alla tjänstemännen på Volvocars gratis kollektivtrafik....Betalas av Göteborgs kommun....där man själv betalar skatt. Man blir fan blåst hela tiden...#volvocars

Tack alla som har engagerat sig i den här tråden!


SambaAnkan
Användarvisningsbild
av Cotag
#1321434
Tråkigt besked.
Antar att det är en volvoverkstad den och står på? De är väl inte kända för att vara billiga precis i heller, får man fråga vad räkningen är uppe i hitintills med felsökning och egr-kylbyte mm? Har du fått kostnadsförslag på enbart byte toppackning med tilläggsförslag för nytt/renoverat topplock? Kostnadsförslag för motorbyte till utbytes om det visar sig vara sprickor i blocket?

Som salt på såret så har serviceintervallet på kamremmen nyligen sänkts på din/vår motor till 15k mil, antar att den inte är bytt då din bil som gått 17k, då ska det också göras och är en affär på 6-9000 med vattenpump, multirem och spännare/brytrullar. Antagligen billigare i samband med renoveringen du står inför men få pris på detta med, denna kostnad ingår i en utbytesmotor.
av PowerPulse
#1321516
Trist det där. Råkade ut för samma problem med min förra bil, också en D4. Blev otaliga felsökningar som började med byte av expansionskärl - trodde jag inte en sekund på var felet men serviceteknikern stod på sig. 10-12 mil efter att jag hämtat ut bilen första gången så indikerade den låg kylvätskenivå återigen. Blev felsökningar i månader och slutade med motorbyte pga mikrosprickor i blocket.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Lika bra att starta en garagetråd om den kom[…]

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]