Moderator: Moderatorer

#1320534
Micce1980;

Då bilen är en privatleasingbil la jag på "Turtle, Perfekt Finish, Sealant Wax" innan jag tog ut den ur hallen (mitten av Januari....) O har fortsatt med det 2 ggr/år.
Fick tipset av en kompis o är jättenöjd.

Gällande "listen" nere på dörrarna är det bara blanksvart folie. Kopia på "Polestar Performance Parts"
Satt på mässbilarna då S/V 60 Polestar skulle släppas. O även på "tribute-bilarna" för någon.. race-titel relativt nyss.
Kostar inte många kronor att antingen göra själv eller på Foleringsfirma..

Lycka till!! :-)
#1320753
Idag har jag bytt bromsbelägg bak på min S60 -17. Backade handbromsen med 9V-batteri och tryckte sedan in kolven precis så att det gick att montera tillbaka med nya belägg. Inga felkoder efteråt.
#1320763
Henkan skrev:Idag har jag bytt bromsbelägg bak på min S60 -17. Backade handbromsen med 9V-batteri och tryckte sedan in kolven precis så att det gick att montera tillbaka med nya belägg. Inga felkoder efteråt.
Skönt att ha ett enkelt sätt att tillgå :-)
Ajthurts skrev:
Blev lite karnaubavax efter tvätten, nu flyger vattnet bort från bilen :party:
Kanske man skulle kleta på, har två flaskor nu. Fick en för mycket och de ville inte betala bortom för att få tillbaka den ena ;-) Letade lite och tog meguiars snabbvax följt av bbv rosa sås. Håller ok med tanke på nedlagt tid. Har väl dock märkt att jag uppskattar en ordentlig rengöring och omgång med "clay" innan så är det riktigt kalas :party:
#1320774
Micce1980 skrev:
Henkan skrev:Idag har jag bytt bromsbelägg bak på min S60 -17. Backade handbromsen med 9V-batteri och tryckte sedan in kolven precis så att det gick att montera tillbaka med nya belägg. Inga felkoder efteråt.
Skönt att ha ett enkelt sätt att tillgå :-)
Ajthurts skrev:
Blev lite karnaubavax efter tvätten, nu flyger vattnet bort från bilen :party:
Kanske man skulle kleta på, har två flaskor nu. Fick en för mycket och de ville inte betala bortom för att få tillbaka den ena ;-) Letade lite och tog meguiars snabbvax följt av bbv rosa sås. Håller ok med tanke på nedlagt tid. Har väl dock märkt att jag uppskattar en ordentlig rengöring och omgång med "clay" innan så är det riktigt kalas :party:
Sicken otur ;-) Ah, kan tänka mig att den blir riktigt trevlig då :-D
Aldrig testat något annat så har inget att jämföra med. Däremot så märkte jag enorm skillnad från hur det var innan :P
#1320819
Tittat på bilen som nu (liksom mig) är hemma igen och insett att det, efter två veckor och 225 mil, är dags att tvätta igen.... :bored:
Det får nog bli nästa helgs sysselsättning, så den är fin inför Malmö/Köpenhamnsresan i midsommarhelgen :-)
#1320881
Editdriver skrev:Micce1980;
Gällande "listen" nere på dörrarna är det bara blanksvart folie. Kopia på "Polestar Performance Parts"
Satt på mässbilarna då S/V 60 Polestar skulle släppas. O även på "tribute-bilarna" för någon.. race-titel relativt nyss.
Kostar inte många kronor att antingen göra själv eller på Foleringsfirma..

Lycka till!! :-)
Finns att köpa som originaldetalj också, 1125kr/st dock.
dekortejp.JPG
Add description
dekortejp.JPG (34.34 KiB) Visad 711 gånger
#1321038
Hej, är ny på denna sida vet ej om jag sätter inlägget på rätt plats, men skulle ha en fråga om en motor från en volvo v70 mk2 (fas2) motor b5244t5 angående vevstakan och dens utseende om halvan skall vara ojämn som på bilden. Vet att gamla motorer(2.5, 2.3t(850),2.3t(v70II)hade planade ytor. Tacksam för svar 😀
Bilagor
IMG_20190611_132834.jpg
IMG_20190611_132834.jpg (398.42 KiB) Visad 567 gånger
#1321076
Jkvolvoforlife skrev:angående vevstakan och dens utseende om halvan skall vara ojämn som på bilden.
Den måste ha suttit lös, den är ju sprucken också. Kastas. Köper du en annan begagnad så tänk på att den ska vara komplett med båda halvor.
#1321096
Bytte kondensor förra året då den från fabrik hade tackat för sig.. 1 vecka sen tappade jag all kyla och idag på verkstaden konstaterades att den nya kondensorn även läcker..2000 mil och 13 mån höll den.. den var sopslut.. skit kvalite. Hoppas nya håller längre och bättre, nu har man kyla iallafall!
IMG_0243.JPG
IMG_0243.JPG (1.45 MiB) Visad 481 gånger
  • 1
  • 1137
  • 1138
  • 1139
  • 1140
  • 1141
  • 1849
S/V60 Polestar utan taklucka

My15 startade senare än vad den här &aum[…]

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]