Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Boro79
#1320813
Hej allihopa,

Som det står i rubriken så vill jag måla mina bromsok, är det någon som har redan målat sina och kan dela med sig hur det blev.
Bilen är ljusblå
IMG_20190609_174733.jpg
IMG_20190609_174733.jpg (1.3 MiB) Visad 1775 gånger
Följande färg tänkte jag
1. Bilens original färg
2. Blå GT bromsok färg från Foliatec
3. Ljusblå bromsok färg från Foliatec
4. Silver Metallic bromsok färg från Foliatec.

Alla hjälp samt tips är välkommen
Användarvisningsbild
av sony
#1320814
Jag röstar för inget. Bilen är inscription och ska vara elegans inte sport
Användarvisningsbild
av Derank
#1320817
jag brukar köra matt silver, hammarlack utspätt med förtunning ochså lägger jag det med en liten koppspruta, men det går lika bra att pensla den el köpa sprayen. Håller en 3-4år
Användarvisningsbild
av Derank
#1320820
Här var det några månader sedan de lakades
20190420_145028.jpg
20190420_145028.jpg (75.93 KiB) Visad 1758 gånger
och det går att få ännu bättre här har jag inte ens rengjort innan ochså kan man lägga några lager till

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1320823
sony skrev:Jag röstar för inget. Bilen är inscription och ska vara elegans inte sport
Håller med men lägger till att det kanske passar med typ blyertsgrå?

Deranks ser ju ut att hålla bra, blir sugen på att ge mina en omgång men väntar nog tills vintersulorna ska på
Användarvisningsbild
av grillchips
#1320857
Jag ska måla mina framöver också. Att bilen är Inscription må så vara men bara för det så kan man ju fortfarande fräscha till, då medelst silver som nämnts tidigare. Det är vad jag själv har gått på tidigare och kommer göra hädanefter också. Jag menar, det är ju en sak om man har stora Brembo-bromsar... Men på vanliga bromsok så är det aldrig fel med silver som gör att det ser fräscht och rent ut.

Har gjort det enkelt för mig och bara penslat på Biltemas hammarlack, har fungerat ypperligt.
av Libbe
#1320861
Boro79 skrev: sön 09 jun 2019, 21:49 Bromsarna är väl silver när dom e nya.
Så kanske kan jag köra med original utseende,
Bromsoken är doppade i en Silver Zinkfärg när dom är nya i från fabrik. Bromsarna är ju rätt så utsatta! Så tyvärr' så blir dom skabbiga med tiden.
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]