Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1320788
Ilduce77 skrev: fre 07 jun 2019, 09:30 Hade varit smidigt att ha offlinelistor i sensus, men jag är skeptisk.. Tror inte det kommer..

Kanske i Volvos nya Google-baserade system..
Hur bra ljud är via USB då?
Tänkte be någon DJ att lägga en del låtar på min USB.
Vad ska jag säga till honom så att jag får så bra överblick och sortering i Volvos Sensus som möjligt?

Tack
#1320871
@GATUPLAN, först bör vi nog ta reda på vilka filformat bilen kan läsa från USB. Fixar den .flac, .wav etc? Eller är det bara .mp3 som som gäller? Högsta möjliga kvalité och bitrate på .mp3 är ju givet, men kan man gå hela vägen till ex .flac så varför inte.
#1320936
grillchips skrev: mån 10 jun 2019, 09:49 @GATUPLAN, först bör vi nog ta reda på vilka filformat bilen kan läsa från USB. Fixar den .flac, .wav etc? Eller är det bara .mp3 som som gäller? Högsta möjliga kvalité och bitrate på .mp3 är ju givet, men kan man gå hela vägen till ex .flac så varför inte.
Devetefan jag har 2 USB ingångar samt B&W och annat om det har med saken att göra?
Vilka format är godkända i systemet?
Jag tror att DJs plockar sina låtar från ITunes och då ska någon bara lägga över till min USB, det bör funka?
Det var också det jag vill få svar här på vilka filformat ska man lägga musiken på?
Hur ska man få det sorterat?
#1321081
Ilduce77 skrev: fre 07 jun 2019, 09:30 Hade varit smidigt att ha offlinelistor i sensus, men jag är skeptisk.. Tror inte det kommer..

Kanske i Volvos nya Google-baserade system..
Nej jag tycker att Sensus Spotify också ska ha det. Spotify skyltar med det att man kan spela offline hur länge som helst, kör reklam för det osv. Man är lite överallt med bilen där det inte finns nån täckning så det blir mkt avbrott. Jag ska köra till en ö i Kroatien och där jag inte vet om jag får Internet överallt, sedan undrar jag om det signalen och hastighet man får räcker. Men hade Volvos Spotify haft samna möjlighet att ladda och spela offline som i telefonen och andra enheter då hade jag inte brytt mig alls om detta.

Iaf Volvos kundtjänst har gjort en "rapport" till Spotify nu efter jag har ringt.
Killen jag pratar med vill nästan att fler Volvoägare ska ringa och "klaga" så kanske får man snabbare respons på uppdateringar med Spotifys funktioner.

Så RING ni också👍
#1321127
@GATUPLAN, djs plockar sina låtar lite varsom, iTunes är definitivt inte första källan. Men det är inte relevant i sammanhanget. I manualen (återigen!) så finns detta att läsa:
Bild

Så där har du dina filformat att förhålla dig till.

Ang Spotify och offlinelistor så är jag ytterst tveksam till att det är Spotify själva som arbetar med Volvos app. Spotify har ett öppet API som gör att vem som helst kan utveckla en egen app som anpassas efter vad som finns tillgängligt enligt spec från Spotify.
Vad jag kan hitta på cirka 10sec googling så finns det stöd för offline mode i deras API = Volvo kan implementera den funktionen men vi har lite olika faktorer att förhålla oss till, bland annat lagringsutrymmet. Hårddisken i bilarna är ju inte oändligt stor och jag tvivlar på att Volvo vill riskera att slöa ner hårddisken med massa offline-låtar. Ett icke-problem egentligen då de bara skulle kunna sätta en limit på låt säga 50 låtar, ändock en faktor att ta hänsyn till.
Men framförallt att Spotify kräver en autentisering när du startar appen för att nå dina offline-låtar, vilket då innebär att du MÅSTE ha en nätverksanslutning vid uppstart för att visa att du är du och att du får tillgång till det du ska ha tillgång till. Efter det så är det fritt för offline-listor.

Det är snarare Volvos egna utvecklare som sätter käppar i hjulet här och vi är många bilägare som under åren med SPA-plattformen uttryckt frustration kring apparnas begränsningar. Däremot har nya saker kontinuerligt dykt upp, så vem vet vad som kommer i framtiden?

Enormt sidospår från trådens topic dock, så jag tycker vi avslutar just denna diskussion nu.
#1321149
Hmm.
Ytterligare lite längre iväg från ämnet... 😁

Men, måste man verkligen ha internetuppkoppling på sin mobil för att spela offlinelistor?

När jag flyger och har telefonen i flygplansläge, så kan jag fortfarande starta appen och spela offlinelistor.. 🤔

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]