Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FatBastard
#1316760
Hej jag funderar på att köpa en s60 2.0T (203hk) med automatlåda.
Dom som ligger inom min budget är modellår 10-11 och har gått ca 10000-15000 mil.

Jag har haft flera äldre s60 T5/2,5T och c30 T5 både manuella och automat men aldrig någon nyare.

Hur ar automatlådan? Den är sexväxlade om jag förstått rätt.
Motorn finns det några vanliga fel? Håller den för en optimering?

Andra bilar jag också kollar på är volvo c30/s40 T5 08-12 och Lexus is250 09-13.
Jag kör bara korta sträcker i stadstrafik det är därför jag inte kollar på diesel motorer.

Jag är ensamstående utan barn så jag behöver inte en stor bil egentligen.
Hur hade ni resonerat?

Mvh Henrik
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1320458
FatBastard skrev:Hej jag funderar på att köpa en s60 2.0T (203hk) med automatlåda.
Dom som ligger inom min budget är modellår 10-11 och har gått ca 10000-15000 mil.

Jag har haft flera äldre s60 T5/2,5T och c30 T5 både manuella och automat men aldrig någon nyare.

Hur ar automatlådan? Den är sexväxlade om jag förstått rätt.
Motorn finns det några vanliga fel? Håller den för en optimering?

Andra bilar jag också kollar på är volvo c30/s40 T5 08-12 och Lexus is250 09-13.
Jag kör bara korta sträcker i stadstrafik det är därför jag inte kollar på diesel motorer.

Jag är ensamstående utan barn så jag behöver inte en stor bil egentligen.
Hur hade ni resonerat?

Mvh Henrik
Kanske har du redan köpt?

Tycker den lådan är helt ok, visst idag kanske lite halvt omodernt seg men inget som stör.

2.0T är ju säkert en av volvos toppsäljare och har varit med ett bra tag. Vill du finns ju Polestar ofta för 6900kr och då har du ju skaffat dig en T5:a och ja den håller för det.

Kan du hade jag alla dar i veckan valt en S60 jämfört med C30 och S40, inget fel på dem men man får en trevligare bil. Lexus vet jag inget om tyvärr

Allt beror ju på vad du vill så ut och provkör, se över kalkylerna med inköp, försäkring, skatt och servicar mm
Användarvisningsbild
av frasse4
#1320475
Det är en fordmotor med powershift (dubbelkopplingslåda). På pappret är den långsammare än första generationens 2.5T, vilket även gäller Ford versionen av T5

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]