Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av epostaren
#1320297
Problemet är väl att problemen med vibrationer har funnits i stort sett sedan modellen kom för ca 3 år sedan. Att man fortfarande inte har löst det, är ju inte mindre än en skandal, tycker jag.
av pellemando
#1320412
epostaren skrev:Problemet är väl att problemen med vibrationer har funnits i stort sett sedan modellen kom för ca 3 år sedan. Att man fortfarande inte har löst det, är ju inte mindre än en skandal, tycker jag.
Dom hade ju liknande fel med V60 runt 2013, knas med framvagnen (självklart har jag just en sådan med...). Som dom inte direkt erkände men problemen upphörde iom faceliften runt 14.
Med facit i hand skulle jag nog tagit en A6
av pellemando
#1323269
Lämna in bilen igår igen, får se hur det blir denna gång.
Fick hör av en annan att det kan ha o göra med panoramataket, ni som har liknande problem vad har ni för tak?
#1323284
Lider verkligen med de få ägare som har problem, jag har lyckligtvis klarat mig, jag har panoramatak och luftfjädring, ser panoramataket som väldigt långsökt
av Bigx86
#1323388
Min bil har varit inne i två dagar nu, men förgäves. Nu försöker ÅF och Volvo övertyga mig att bilen är så. Har haft en lånebil under dessa två dagar, den bilen går som en dröm. Känns inte bra att framföra bilen när den vibrerar så. Vet någon om t.ex. motorfästen kan påverkas i längden?
av pellemando
#1323420
Nu ringde teknikern som haft bilen sedan måndags.
Enligt honom har dom bytt en massa saker, kardan axlar och nå mer som jag inte kommer ihåg (kan posta loggen när dom kommer upp) men dom blir inte av med vibrationerna. Dom har haft kontakt med Volvo om detta och gjort allt dom kan komma på men dom blir inte av med vibrationerna. Så passade han på att dra däck kortet igen, för stora och breda, varpå jag säger att det är ju Volvos egna 19". Påpekade då att jag kört andra V90 som inte har samma, då kontrar teknikern (samma som tidigare inte vill erkänna att bilen vibrerar samt hävdade att dom inte haft så många bilar som vibrerar) han upplevt andra bilar som vibrerar mer än vad min gör och att det finns dom som inte gör det öht.

Kände att det inte var någon mer ide att tugga med honom och jag tar det med säljaren. Blir fan besviken på Volvo iom detta. Polare som skaffa en nästa exakt likadan bil som mig har 0 bekymmer.

Kan jag kräva häv av köp och få tillbaka alla pengar? Då det är en leasingbil, tänker jag förhöjda hyra och leasingen jag betalat hittills. Eller ska man våga sig på att be om en ny bil med förbehåll att köpet hävs om den vibrerar?
  • 1
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 114

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]