Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1312784
Hela kylarsituationen lär funderas på. Monteringen av elfläkten lämnar en hel del att önska och jag har planer på att byta ut båda kylarna. Så någon annan variant på att hålla fast kylarna och en fläktkåpa behöver byggas. Fälgarna ser i mitt tycke bättre ut på bild. Svårt att förklara riktigt, men något verkar inte ha blivit rätt. Blev struktur på färgen så det blev ingen riktig finish.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1312834
DSC_0032.JPG
DSC_0032.JPG (93.94 KiB) Visad 621 gånger
Bestämde att det var dags att försöka snygga till lite grann under huven på förarsidan.
DSC_0039.JPG
DSC_0039.JPG (89.69 KiB) Visad 621 gånger
Även GT-stagen hamnade på plats till slut efter att bulthålen fått modifieras lite. När den går att rulla igen så får det bli en lite mer noggrann tvätt av motorn och motorrummet.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1314530
DSC_0043.JPG
DSC_0043.JPG (107.33 KiB) Visad 554 gånger
Lyckades pressa i nya främre bärarmsbussningar igår för att sedan kunna skruva ihop allt igen.
DSC_0045.JPG
DSC_0045.JPG (66.72 KiB) Visad 554 gånger
Bakänden nere på marken igen för första gången på länge, men fram står den ännu på pallbockar. Men förhoppningsvis inte länge till.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1314801
DSC_0050.JPG
DSC_0050.JPG (78.4 KiB) Visad 511 gånger
Bromssköldarna och styrstagen på plats igen bland lite annat mindre pyssel som gjorts.
insug.jpg
insug.jpg (61.15 KiB) Visad 511 gånger
Passat på att bygga bort den förvisso fungerande men inte så snygga pluggningen av röret. Gjorde en platta av en bit aluminium och klippte till en packning. Har man ingen hålpunch för att göra hål i packningsmaterialet så visade det sig att det gick lika bra med änden på en potatisskalare :-D
DSC_0053.JPG
DSC_0053.JPG (85.04 KiB) Visad 511 gånger
Här tog min tänkta helg i garaget slut. Det gick bra att få ur dem gamla hjullagren, men dem nya gick inte dit hur jag än försökte. Plockade till slut fram skjutmåttet för att kontrollera och det var inte så konstigt att dem nya lagren inte gick dit. Dem var mellan 6 och 9 tiondelar(!) större än dem gamla jag knackat ur.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1318417
DSC_0064.JPG
DSC_0064.JPG (74.37 KiB) Visad 414 gånger
Att hjullagren inte passade var inte så konstigt skulle det visa sig senare. Det finns 2 versioner till 240 och jag hade köpt fel. Jag borde ha kontrollmätt innan men så är det ibland.
DSC_0060.JPG
DSC_0060.JPG (70.32 KiB) Visad 414 gånger
Och med rätt grejer var det en smal sak att knacka dit nya lager.
DSC_0068.JPG
DSC_0068.JPG (55.84 KiB) Visad 414 gånger
Vilket i sin tur innebar att jag kunde ställa ner den på alla 4 för första gången på länge.
DSC_0072.JPG
DSC_0072.JPG (73.09 KiB) Visad 414 gånger
Lite jobb kvar innan det är dags att ta en provtur. Och en tvätt!
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1318569
Det blir mer jobb om man vill få upp nivån, men det finns mycket som är planerat. Men tid och framförallt pengar bromsar. Jag håller på och jobbar för att det ska gå att åka med den till vardags. I alla fall ett tag då jag planerar att byta ut nuvarande bruksbilen och då är det ju bra att ha en plan B. Men för att det ska funka så är det inte mycket kvar. Det mesta av det hoppas jag ha klart under kommande vecka.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1318575
Gamla bilar finns det alltid något som bör eller måste skruvas på, än värre blir det när man som i brawe's fall pendlar med den och tid/möjlighet inte finns för större ingrepp exakt då det behövs.

Men det är ju lite av charmen med att äga en gammal bil också, det är än rätt skön känsla när man fixat något och direkt ser resultat :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]