Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1318140
Jo jag undrar om det finns något slags varvtals stopp på min V70 1999?.

Maskin B5252s.144 hk Fenix 5.2 system till motorn. Kanske berättar varför jag undrar sedan rätt pinsamt iaf. :oops:
Äh vad fan lika bra o berätta!. Åkte förbi några vägarbetare i sakta mak som man skall göra.
Gammal hårdrockare som man är hade jag sterion på väldigt högt. Brukar rulla lite sakta i 3e växeln.
Well nu hade jag visst 2an i hade väl glömt det hörde bara sterion gasa i väg när jag passerat
så det vart väldigt högt motorvarv efter en bit långt in på rödstrecket :crying: då jag inte hörde motorn :oops: .
Kände att det ryckte lite o upptäckte fadäsen o växla. Var ryckningarna varvstoppet eller ventilsläpp?.
Bilen verkar funka som vanligt iaf.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1318161
Har för mig varvstopped ligger på 6500-7000. Den fladdrar väldigt på mekaniska spjäll då ECU'n klipper tändningen bl.a.(eftersom den inte har någon direkt kontroll över gasspjället som på nyare modeller).

Rycken var säkerligen varvstoppet som gick in.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1318180
Min gamla S70R va lite lurig. Den drog så fint så man var inte beredd att det bara skulle ta tvärstopp, hände flera gånger.
Men det är bra att varva ur dom ibland :-D :-D
En polare hade en gammal Audi 80 en gång i tiden och den hade inget varvstopp men de va snudd på otäckt va den varvade.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1318216
Tack för era svar. Jo en riktig ursotning lär det ha blivigt. Jag läste instuktionsboken innan jag fråga där stod det bara. Använd inte det röda fältet.
Goggla lite med kom bara upp turbobilar typ. Jo 7000 kan den nog lätt ha varigt uppe i. Hann och se nålen när jag släppte av o frikopplade nålen var då på typ kl 2 o på väg ner. Tur för mig att det fanns ett varvstopp då :-). Jag är rädd om bilen och övriga grejor jag har. Kan ju lixom inte köpa en flång ny bil eller hoj. Har man ju inte råd med fast många tror ju att alla kan köpa nytt. När som helst.
Nu får jag skärpa mig nybörjar tabbe efter att ha kört både bil o hoj flera varv runt klotet :oops: .
av c7098
#1318397
Tog mig ett antal felväxlingar, och brutala varvstopp, innan jag lärde mig med min C70 T5, inte lätt att växla med vänstern... Kan inte märka att den tagit nån skada av det dock, som tur är.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1318412
Typ 10- 15 sekunder uppskattar jag att jag var o beta på varvstoppet eftersom jag inte hörde motorn. Jag kände det. Ja o det är ju som du säger det är ju en gammal skorv man har med anra ord .
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1318483
Jag tror stoppet på sugisarna är 6800. Jag körde med 7250 på min gamla 960 T5, och det gick alldeles utmärkt, hade första årens glt-kammar i så det var mycket varvvilligt.
Jag hade även en 850 Glt -97 när jag var typ 18, den drog bäst mellan 6400 och 6800, så jag kan lämna garantier på att det här är stryktåliga maskiner, nån felväxling är inget att oroa sej för.

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]