Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1318218
Hej
Har nyss köpt en V60 CC -16 och försöker ansluta till VOC i appen men det går inte.
Hur ska det stå under Internet i inställningar?
Inget
blåtand
wifi?

Har bilen igång när jag försöker ansluta.
#1318222
Hej!

Har du skapat ett personligt Volvo-ID på nätet på Volvos hemsida?
Sedan måste du logga in med ditt ID samt lösenordet du valt för att kunna ansluta till VOC.
Alternativt ringa till Volvos kundtjänst för att skaffa ett abonnemang till VOC om du i dagsläget inte redan har det.

Installera sedan mobilappen VOC och logga in med ditt Volvo-ID även där.

(bilens uppkoppling mot VOC sker med ett separat SIM-kort i bilen så den behöver inte ha uppkoppling via en mobiltelefon eller bilens inbyggda 3G-modem).
#1318362
Har för mig att jag hade liknade problem på min när jag hämta bilen, hände inget nät man skulle hålla in VOC-knappen fär att få igång det. Var tvungen att byta denna inställning för att få det att fungera, kommer dock inte ihåg vad det var innan och vad jag ändra till. Testa att ändra inställningen till "inget"
#1318368
hej
om du har ett "eget" sim kort i bilen när du försöker ansluta till VOC så är det ett problem , försök med att ta ut det "egna "simkortet och gör ett nytt anslutningsförsök

Vad inställningarna för "internetanslutning " står i har ingen betydelse för VOC
#1318631
Har precis köpt bilen, visserligen begagnad men VOC ingår, har inställningar på "inget", har provat att ta ur det simkort som satt i men samma resultat.
Blir att åka förbi ÅF ikväll.
#1318672
micke59 skrev: mån 27 maj 2019, 07:15 Har precis köpt bilen, visserligen begagnad men VOC ingår, har inställningar på "inget", har provat att ta ur det simkort som satt i men samma resultat.
Blir att åka förbi ÅF ikväll.
Min strulade också när säljaren skulle hjälpa mig igång med VOC, fick prova hemma dagen efter och då funkade det.

Om jag minns rätt ska du ha skaffat Volvo ID eller vad det heter först, gjorde det på datorn via hemsidan, sen ladda ner appen och logga in med ditt Volvo ID.

Sen ska man sitta i bilen med appen igång i telefonen, gå in och aktivera VOC i bilens menysystem där den kräver en pin-kod som du bör ha fått från ÅF. Jag minns inte exakta proceduren men man får steg för steg hjälp i appen och på skärmen i bilen vad man ska göra.
#1318677
Jag hade också problem att ansluta telefonen mot VOC. Jag fick tipset av supporten att stänga av bluetooth kopplingen (telefon och bil)

Sen så började jag om från steg 1 och då gick det. Dessutom så skrev jag endast in reg nr istället för VIN nr.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]