Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1317890
Om du väljer att betala för premium, så får du en massa amerikanska sportkanaler.

Resten av appen funkar fint med gratisversion.

Bara att skaffa i loggning. Gör det i appen på mobilen, så kan du lägga upp favoriter i appen. Sen synkas de till bilen automatiskt..
Användarvisningsbild
av Derank
#1317920
Tuneins ljudkvalite är inet i närheten avSpotifys, och vill du ha bra Q ska du välja tidel
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
#1317943
Nu har jag skaffat Spotify Premium 9kr/mån första 3 månader. Jäklar vilket ljud B&W får. Det känns som jag sitter mitt i en baslåda. Jälvigt högt utan att vara obehagligt, grymt förvånad.

Ang Internet: Vinner man någonting på att skaffa extra kort till bilmodeller? Kopplas Internet automatiskt då utan strul? Ngt att tänka på?
av LazerHawke
#1317990
GATUPLAN skrev: tor 23 maj 2019, 04:43 Nu har jag skaffat Spotify Premium 9kr/mån första 3 månader. Jäklar vilket ljud B&W får. Det känns som jag sitter mitt i en baslåda. Jälvigt högt utan att vara obehagligt, grymt förvånad.

Ang Internet: Vinner man någonting på att skaffa extra kort till bilmodeller? Kopplas Internet automatiskt då utan strul? Ngt att tänka på?
tydligen som många nämnt i andra trådar så ger bilmodemet bättre ljud iomed bilens mottagare som går direkt in i systemet vilket är rätt logiskt
av V70_2005
#1318007
Extra kort i bilen definitivt. Allt funkar väldigt smidigt och man kan ladda ner uppdateringar/kartor automatiskt och man får en wifi-hotspot i bilen.

Har inte pillat på min sen jag köpte bilen för 1,5år sen och säljaren stoppade in mitt Telia mobildatakort vilket får anses vara stabilt.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
#1318043
Jag kör Comviq och varit nöjd i många år dock har de inte extra kort än, så det kanske blir något annat nu.

Vad det gäller Spotify i bilen så hoppas jag att det blir mer användarvänlig app. Fortfarande mkt lättare att bläddra söka, gå tillbaka osv om man kör i telefonen. Fast ljudet går inte att jämföra.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
#1318070
Finns det möjlighet att spela från bilens Spotify MEN samtidigt styra den med mobilen? Om man är inloggad på samma konto och har både bilens och telefonens app igång?
I så fall är det lättare för alla andra i bilen att välja och spela olika låtar?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1318080
Kan dela med mig av en lösning, som jag fick av en annan medlem här på forumet.

Om man vill spela poddar i sensus så finns det inget sätt att göra detta om man inte har Android auto eller carplay. Även om både Spotify och TuneIn har poddar, så klarar apparna i sensus inte att hitta och spela dessa.

Om man då startar Spotify i bilen, på vilken låt som helst, och sedan tar sin mobil och startar Spotify på den, så kommer det upp en ruta i mobilen med en fråga om man vill fortsätta spela från My Volvo eller om man vill börja spela från mobilen.

Välj då att fortsätta med My Volvo.

Därefter fungerar mobilen som fjärrkontroll och man kan på mobilen välja vad man vill lyssna på.

Då kan man på mobilen leta upp podden man vill lyssna på och starta den. Den spelas då i sensus Spotify app och inte över BT och ljudet blir mycket bra.

Detta kräver dock att det är samma konto på Spotify som är inloggat på både mobilen som i sensus.

Ett litet life hack som funkar riktigt bra!

Och såklart funkar det också till all vanlig musik.. 😀👍🏻
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
#1318103
Ilduce77 skrev: tor 23 maj 2019, 20:29 Kan dela med mig av en lösning, som jag fick av en annan medlem här på forumet.

Om man vill spela poddar i sensus så finns det inget sätt att göra detta om man inte har Android auto eller carplay. Även om både Spotify och TuneIn har poddar, så klarar apparna i sensus inte att hitta och spela dessa.

Om man då startar Spotify i bilen, på vilken låt som helst, och sedan tar sin mobil och startar Spotify på den, så kommer det upp en ruta i mobilen med en fråga om man vill fortsätta spela från My Volvo eller om man vill börja spela från mobilen.

Välj då att fortsätta med My Volvo.

Därefter fungerar mobilen som fjärrkontroll och man kan på mobilen välja vad man vill lyssna på.

Då kan man på mobilen leta upp podden man vill lyssna på och starta den. Den spelas då i sensus Spotify app och inte över BT och ljudet blir mycket bra.

Detta kräver dock att det är samma konto på Spotify som är inloggat på både mobilen som i sensus.

Ett litet life hack som funkar riktigt bra!

Och såklart funkar det också till all vanlig musik.. 😀👍🏻
Yeas kan inte bli bättre
Men då behåller mobilappen samma funktioner och menyer som tidigare? Jag har en Samsung android det funkar väl där också?
Telefonen är alltid redan kopplad eftersom bilens Spotify får ju Bluetooth Internet via telefonen, sedan kommer jag försöka starta mobilens Spotify i efterhand och jag hoppas att jag får samma val ändå.
Tack 👍
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]