Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1317514
Perra83 skrev:Är väl bara att gå till närmaste byggvaruhus och köpa två likadana. Modellen på skruvskallen är inte det viktigaste. Jag hade hämtat två skruv här på jobbets förråd 8-)
Hehe, jag ska inte skvallra ;-) Satte dit de igen då jag tänker byta de när vinterpuckarna ska på, om jag nu inte får för mig att måla bromsoken spontant innan dess så tänker ha de liggandes. Men var är det för storlek, minns att de ser ut att vara 6mm breda men sedan är det längden. Har du möjlighet att mäta på en skruv på jobbet vore det fina fisken :)
Användarvisningsbild
av Perra83
#1317527
Micce1980 skrev: mån 20 maj 2019, 20:23
Perra83 skrev:Är väl bara att gå till närmaste byggvaruhus och köpa två likadana. Modellen på skruvskallen är inte det viktigaste. Jag hade hämtat två skruv här på jobbets förråd 8-)
Hehe, jag ska inte skvallra ;-) Satte dit de igen då jag tänker byta de när vinterpuckarna ska på, om jag nu inte får för mig att måla bromsoken spontant innan dess så tänker ha de liggandes. Men var är det för storlek, minns att de ser ut att vara 6mm breda men sedan är det längden. Har du möjlighet att mäta på en skruv på jobbet vore det fina fisken :)
Ja tar med en skruv från oken som ja bytte igår till jobbet imorgon. På förrådet finns alla tänkbara skruvar.
När jag ska köpa enstaka skruvar hos BDS här i stan och även på brädgården har jag inte ens behövt betala för dom.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1318584
Spann vidare nu på detta då kände mig helt klok ;-)

Hittade denna https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=206358 som jag sedan kunde hitta art nr till denna

https://usparts.volvocars.com/a/Volvo__ ... 65915.html
nr 5, är det kanske den skruven vi pratat om? 30742941

Alltså så den som vill köpa "original" från TRW antar jag köpa dessa samt packning för en billigare slant än de 630kr från ÅF ;-)
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]