NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1317359
Tja!

Har en v50 1,8 flexifuel -07 som gått ca 24000 mil. Har haft problem med att motlorlampan lyst lite då och då. Det började i vintras, den började lysa efter att jag åkt ett par minuter så jag tog den till en verkstad och läste av det, men det fanns inga felkoder och när han rensade ut koderna var lampan släckt. Den höll sig släckt i nån vecka och kom sedan tillbaka men slocknade av sig själv några dagar senare. Den höll sig släckt ett par månader men kom sedan tillbaka för ett par veckor sen, så åkte in till verkstan igen och läste av den, och då konstaterades att spjällhuset behövde bytas. Sagt och gjort, spjällhuset byttes och kom ca 300m innan lampf*n tändes igen. Åkte tillbaka till verkstaden dagen efter och den visade samma fel, han rensade koderna och lampan var borta och den här gången höll den sig de 6 milen hemåt. Startade bilen nån dag senare och körde ca 2 mil, fortfarande ingen lampa. Men sen stannade jag och tankade, och ca 2 minuter efter jag åkte iväg igen kom lampj*veln tillbaka. Bilen har dock känts bra hela tiden, kändes om något lite piggare efter spjällhuset byttes.

När spjällhuset byttes så sattes ett begagnat in, kan jag ha haft sån otur att det jag fick isatt sjöng på sista versen eller kan det vara något annat fel? Blir galen på det här, och min studentbudget är inte heller så värst nöjd. Någon som har suttit i liknande situation eller som har några idéer?

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?