Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emesso
#1317342
Längtar till leveransen V41! Det ska bli intressant att jämföra med 1a generationen S60 Polestar som var en fantastisk bil att köra :D
Någon som har hört avgassytemt på Nya?
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1317360
emesso skrev:Längtar till leveransen V41! Det ska bli intressant att jämföra med 1a generationen S60 Polestar som var en fantastisk bil att köra :D
Någon som har hört avgassytemt på Nya?
Jag är lika nyfiken, men tyvärr tveksam till att nya Polestar låter något annorlunda mot vanliga T8 då jag inte hört några recensenter nämna det på youtube.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1317362
Verkmästarn skrev: sön 19 maj 2019, 21:08
emesso skrev:Längtar till leveransen V41! Det ska bli intressant att jämföra med 1a generationen S60 Polestar som var en fantastisk bil att köra :D
Någon som har hört avgassytemt på Nya?
Jag är lika nyfiken, men tyvärr tveksam till att nya Polestar låter något annorlunda mot vanliga T8 då jag inte hört några recensenter nämna det på youtube.
Som sagt, den har inget utpräglat ljud...


Det skulle vara lite mer Heico över den :-)
av UnleashFusion
#1317363
fjohan82 skrev: sön 19 maj 2019, 21:22
Verkmästarn skrev: sön 19 maj 2019, 21:08
emesso skrev:Längtar till leveransen V41! Det ska bli intressant att jämföra med 1a generationen S60 Polestar som var en fantastisk bil att köra :D
Någon som har hört avgassytemt på Nya?
Jag är lika nyfiken, men tyvärr tveksam till att nya Polestar låter något annorlunda mot vanliga T8 då jag inte hört några recensenter nämna det på youtube.
Som sagt, den har inget utpräglat ljud...


Det skulle vara lite mer Heico över den :-)
Ja, kostar "bara" €3200 för systemet :angelo: :oops: :P
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1317366
UnleashFusion skrev: sön 19 maj 2019, 21:26
fjohan82 skrev: sön 19 maj 2019, 21:22
Verkmästarn skrev: sön 19 maj 2019, 21:08 Jag är lika nyfiken, men tyvärr tveksam till att nya Polestar låter något annorlunda mot vanliga T8 då jag inte hört några recensenter nämna det på youtube.
Som sagt, den har inget utpräglat ljud...


Det skulle vara lite mer Heico över den :-)
Ja, kostar "bara" €3200 för systemet :angelo: :oops: :P
Går att komma undan med 21900 om man har en T5/T6, vet inte om det skiljer något mot T8/Polestar. :-)
https://www.bilmodecenter.se/volvo/volv ... -185-25905
Användarvisningsbild
av grillchips
#1317411
Annars håller ju Feritta på att bygga ett sportsystem till V60, så det lär med största sannolikhet passa på hela *60-segmentet.
Användarvisningsbild
av Driftarn
#1317504
grillchips skrev:Annars håller ju Feritta på att bygga ett sportsystem till V60, så det lär med största sannolikhet passa på hela *60-segmentet.
Vet du detta med säkerhet? Något prel datum då det ska finnas tillgängligt?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1317541
@Driftarn, de bygger detta åt en medlem här på forumet och ska väl på så sätt agera "test-åsna". Jag är osäker på hur mycket som är offentlig info ännu men jag tror faktiskt att bilägaren själv gått ut med det i trådar här.

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]