Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Chilly
#1080516
Hej!
Har precis bytt en felaktig parkeringssensor på vår xc90-07.
Innan jag monterade ihop allt så kopplade jag ihop och kolla att allt funka utan att starta motorn. inga problem.
monterade ihop allt och kollade så att allt fortfarande funkar men nu tjuter den hela tiden. :-(O)
Stänger jag av motorn så funkar allt som det ska men så fort jag startar motorn så tjuter det utan att det finns nått bakom.
Nån som har nån idé på vad som kan vara problemet?

Mvh Calle
Användarvisningsbild
av Chilly
#1080735
Jodå den är aktiv med motorn avstängd men med tändning på. Öppnar jag bakluckan och för handen förbi sensorerna så hör ja hur det piper snabbare ju närmare handen är mot sensorn.
Stänger jag av på knappen i bilen
Så stängs den av.
Jag kopplade in vida och ville kolla live data från sensorerna var för sig, men det gick inte. Man kunde bara kolla den som en hel enhet. Där var det ett värde som vandrade upp och ner hela tiden. Men så fort man stängde av motorn så gick den ner på värde 1 och det blev tyst. Så det verkar vara nånting som stör den från motorn. Ska ta riva allt igen och kolla om man ser nått speciellt.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]