NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Trexo
#1317330
Hejsan! Jag har en Volvo v50 flexifuel 1.8 som börjat bråka med mig.
Något hjul började låta och jag upplevde att bilen gungar, detta var med vinterdäcken i vintras och någon sa att det berodde på att det blivit "klackar" på däcken så jag bytade till mina 18" fälgar med åretrunt däck. Men problemet kvarstår och blev bara värre och värre, så jag va rädd när bilen skulle besiktas samtidigt som jag skulle få reda på vad det va då. Men ikke! Rakt igenom besiktningen och killen som körde den sa att det låter lite men inget farligt. Han kände även på däcken när han hade den upphissad när jag nämnde det innan han körde. Jag själv har testat att hissa upp bilen och känt men ingen kan känna något glapp ifrån hjullagren. Så just nu vet jag inte alls vad det kan va, besiktningssnubben sa att det kunde va lagret i växellådan som var slut och att jag skulle testa att byta växellådsolja. Det har jag inte gjort.
Kollade nyss så att däcken satt rätt med så att rotationen på där är rätt och det är dem.
Även vänner som kan mer om bilar än mig har testkört den och hör ljudet men ingen kan säga vart ifrån det kommer.

Bilen maler precis som ett hjullager och enligt mig gungar den.
Någon som har någon idé?

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]