Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1317319
Bil: V70 Business 2003
1. Min elmanövrerade vänster ytterbackspegel går endast att justera upp/ner, ej sidledes. Någon som varit med om detta och vad är trolig orsak? Passagerarspegeln funkar som den skall i alla led. Lönar det sig att ta loss fönster/backspegel-switchen i förardörren och försöka rengöra kontakterna? Kan det vara motorn i spegeln, även om den funkar sidledes?

2. Jag har endast elmanövrerade ytterspeglar, ej (elektriskt) infällbara. Men jag utgick från att man ändå manuellt kunde fälla in dem men så verkar inte vara fallet för de rör sig inte en centimeter när jag försöker för hand. Något jag missar eller är de helt inte infällbara över huvud taget?
#1317325
Knappen kan du ju glömma om den ena spegeln fungerar i alla håll.
Det ärtvå olika motorer för upp/ner vs sida/sida.
Så antingen kabelfel till ena motorn, eller en motor.

DDM skulle möjligen kunna vara med i bilden, men lite långsökt.

Du kan manuellt vika både bak och fram hela spegeln. Istället för att den ska brytas sönder vid lättare påkörning.
Den liksom klickar fast i mittenläget.
#1317327
Clabur skrev: sön 19 maj 2019, 18:52 Ok, tackar. Ska kolla kabel/motor. Angående vikningen så sitter den ju hårt som f-n. Men det ska vara ok att ta i då med andra ord...?
Ja, såvida ingen har ful-lagat och dom numera är stumma...

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]