NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hedstrom
#1317158
Kondensorn har pajat på min V50 2.0d -09. Men hur vet jag vilken jag ska beställa från Tyskland utan att veta originaldelsnumret?
Verkar finnas några olika att välja mellan när man söker på regnummer.
Kommer inte åt att läsa av vad den heter på bilen utan att skruva isär massor.
av JallooZ
#1317159
Det finns 2 olika kondensatorer till V50. En före chassinummer 394052 och 1 efter. Det skiljer lite på in o utlopp mellan dessa. Så kolla upp chassinummer och beställ en som passar då antingen före eller efter 394052. Sen såg jag att det möjligtvis blev en annan modell efter chassinummer 637865 återigen
av JallooZ
#1317253
Hej! Har för mig att jag körde på den torkaren men kommer inte ihåg. Beställr du via autodoc så kan du chatta med dom så kontrollerar dom ifall delen passar till just dig. Brukar jag göra. Angående oringar så vet jag inte. Lämnade in för byte på verkstad, har inget minne av att dom behövde leta oring men kommer inte ihåg.
av hedstrom
#1317355
In och utlopp är 15.5mm och 13.8mm på kondensorn som passar på min bil men på torkfiltret är det in och utlopp 14.5mm på de jag hittat.
Någon som har koll på om det passar?
Skulle helst vilja göra en beställning idag.
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]