Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av beachman
#1316689
Annat miljövänligt tips att få ner värmen på sommaren snabbt . Håll inne låsuppknappen på fjärrnyckeln några sekunder så öppnas alla rutor. Korsdraget får värmen att sjunka till utomhustemp på nolltid👍
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1316699
Hypoxia skrev: ons 15 maj 2019, 20:51 Du måste fjärrstarta för att kunna använda AC, men att låta Parkeringsklimat köra fläktarna och dra in 25gradig luft under en stund är markant bättre än att kliva rätt in till 50 grader.
Hela poängen med Parkeringsklimat är att du bara behöver starta funktionen och sen hanterar bilen själv om det behöver värmas eller fläktas ur.

.
Någon här på forumet skrev att de hade fått uppdaterat sin klimat, så den hade kylfunktion utan att starta motorn...

Eller missförstod jag honom? 🤔

Det kanske var mer som du beskrev...

Ska se om jag hittar tråden..
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1316703
"" Ventilation Interior, software” gör det möjligt att ventilera passagerarutrymmet en varm sommardag, med frisk luft utifrån, innan du sätter dig i bilen"

Du hade rätt.. Jag hade missförstått.. 😀👍🏻
av stevvee
#1316731
Ilduce77 skrev:"" Ventilation Interior, software” gör det möjligt att ventilera passagerarutrymmet en varm sommardag, med frisk luft utifrån, innan du sätter dig i bilen"

Du hade rätt.. Jag hade missförstått.. BildBild
Har man T8 kan man köra AC utan att starta om jag ej minns fel

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]