Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Braweheart
#1312730
Monterade rattnav o ratt i bilen och det blev sjukt snyggt.. Saknar tutknappen bara..

Bild

Sen har jag haft vibrationer och skakningar i bilen när jag saktar in och motorbromsar, så jag trodde de var stödlager och gummi men där var de inga fel. Skall ner med kardan iaf och kolla knutkorsen med.

Sen upptäckte vi något missljud och glapp i vänster bakhjul, håller jag kardan och snurra höger hjul så följer kardan med direkt. Men på vänster hjul klånkar de och glappar rätt bra kan flytta hjulet 2-3cm innan kardan hänger med.

Ljudet kommer ifrån diffhuset så tömde oljan och den ser inte alls bra ut, metalspån i olja och på magneten på pluggen. Skall rivar ur drivaxel på vänster sida och ser hur allt ser ut och likadant med locket på axeln.

Bild

Bild

Bild

Visst är de underbart att lyfta låga bilar :D

Bild
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1312872
Gick ut innan lunch och rev kardan iaf, hade lite misstankar att knutkorsen kan vara knas. Och ja de var det, bakre kors var fast i en led.

Mitt arbetsbord för dagen :)

Bild

Bild

Knacka ur de gamla och de hade gjort sitt de..

Bild

Så ner till Biltema och handla (10mil tur o retur).. En sats med låsringsnycklar och ett knutkors sen hem igen.

Bild

I brist på skruvstäd så tar man vad man har.. Jobba på backen ut :P

Bild

Bild

Allt monterat, även ny olja i diffen så den smörjer fint den.. Nu funkar de fint och inga vibrationer i bilen.
Så här vacker kan de vara att skruva på gården här..

Bild
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1315985
Ja de har varit en hektiskt vecka nu.. Började med att gjorde mån -tis på Euromaster (sista dagarna denna säsong) sen tänkte jag ta pappaledigt till måndag. Men thii fick jag helt..

Dem ringde mig ifrån Adecco (har inte sökt jobb) på onsdagen och ville träffa mig, så åkte in till dem dagen efter och surra lite och fick ett erbjudande presenterat för mig som om jag gillade de så skulle dem presentera mig för kunden. Ok gör detta för de lät klart intressant sa jag.. Åker sakteliga hem igen men hinner inte utanför stan förens dem ringer och säger att jobbet är mitt. Detta var Torsdag. Så dem ville träffa mig på Fredagen med för att skriva papper o hämta arbetskläder.

Så summa på denna veckan blev.. Avsluta säsongen på Euromaster, vara pappaledig och få nytt jobb samt säga upp sig på mitt gamla jobb. Så imorn kl 04 börjar mitt nya arbetsliv.

NOG MED OFFTOPIC

Snövit har skött sig kanon med dessa resor efter bytet av kuntkors. Var träff här i byn igår (lördag). Så passade på att åka ner med henne.

Bild
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1316052
Kul när saker o ting fungerar, och att det faktiskt finns jobb om man inte är blyg ;-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]