Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1314157
Nu sliter jag mitt hår. För ett par år sedan bytte jag krans och givare vänster fram när ABS-lampan tändes. Felet avhjälpt. När nu samma sak händer igen, började jag med att byta ABS-krans höger fram. Ingen skillnad. Bytte givare. Verkade först bra, men sen tändes lampan (ABS + antisladd) igen efter cirka 10 km. Nu känner jag att jag inte har fler lösningar ... Vet någon?
#1315172
Uppdatering: lämnade in bilen förra veckan. Då konstaterades att signal saknades i SAS:en (rattrullen). Vanligt fel enligt meken. Kostnad, strax under 5000 kr inkl. del och arbete. Rimligt?
#1315195
Dieselhenke skrev:Uppdatering: lämnade in bilen förra veckan. Då konstaterades att signal saknades i SAS:en (rattrullen). Vanligt fel enligt meken. Kostnad, strax under 5000 kr inkl. del och arbete. Rimligt?
Bytte min själv mot en från skroten. Kostade ca 200 kronor. Tar inte en timme att byta. Så delens kostanad är nog den stora här.

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

Jag har läst att VOC försvinner 31 dec […]

Ni har gjort ett räknefel. Nuvarande utv&aum[…]

Då är det säkert sulfaterat. Ett t[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Ja att beställa hos Autodoc är som ett l[…]