Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1272995
Det har hänt en del sedan sist med lillebror. Efter mycket om och många men har den fått ny koppling och nytt urtrampningslager/manövercylinder pga kass kopplingsfunktion efter/vid långresor. Nu är allt ok igen efter 3-4 verkstadsbesök. Återförsäljaren eller Volvo tog kostnaden trots att garantin gått ut.

Service i somras, inget konstigt och bilen närmar sig nu 10 tusen mil... Börjar snart bli dags för nya däck, både sommar och vinter men de går nog en säsong till.

Nu kommer nog milen minska en hel del framöver, varken jag eller frun pendlar till jobbet nu och dottern har köpt mopedbil så jobbresor och resor till/från ishallen har minskat drastiskt.
#1279511
Vinterhjulsmontering i helgen som gick.... Jag fick åka ner till gummihandlaren och balansera om hjulen med "kantvikter". 16" med klistervikter som svällt något gick inte längre fritt över 320mm skivorna... Rackarns tight där. Nästa onödigt stort på en liten V40 med 120hk dieselmotor.
#1286802
Tiden går fort, nästan exakt 3 år efter att jag hämtade ut bilen (23/12-15) tickar mätaren över 10k sträcket... Ett par lite större garantireparationer än väntat har det varit men över lag har den fungerat otroligt bra. Fortfarande väldigt nöjd med bilen.

Bild

För att fira detta slog jag till och bytte bromsbelägg fram och bak. Men det hade jag kunnat vänta ett bra tag till med, det var ju massor med millimetrar kvar på de gamla. Nåja, aldrig fel att byta i tid för att slippa nyttja ändlägena på kolvarna, nya fräscha Brembobelägg för 700kr runt om är ju inte hela världen.

Så här såg de gamla ut efter 10.000mil, helt okej...
Bild
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
#1314037
Då har V40'n vandrat vidare, dock inom "familjen" så den är inte helt borta men jag kommer inte uppdatera tråden något mer. 10.800mil på 3.5 år blev det.

I det stora hela en bra bil som verkligen gjort vad den var ämnad att göra men man kan verkligen önska mer av volvo i kvalitetshänseende. Flera ganska stora reparationer som förvisso varit kostnadsfria för mig men hade man kört mindre med bilen och de hade dykt upp senare under bilens livslängd hade det ju antagligen sett annorlunda ut med det.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1314196
@MartinS, Något nytt på gång?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]