Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1313244
Vad får dig att tro att det bara är xc40 som det gäller...det står ju klart och tydligt:

Den här artikeln är relevant för
Bilmodell/årsmodell
XC90 och XC90 Twin Engine av årsmodell 2016 och senare

S90, V90 och V90 Cross Country av årsmodell 2017 och senare

XC40, XC60, XC60 Twin Engine, V90 Twin Engine och S90 Twin Engine av årsmodell 2018 och senare

XC40 Twin Engine, V60, V60 Twin Engine och V60 Cross Country av årsmodell 2019 och senare

S60 och S60 Twin Engine av årsmodell 2020 och senare
#1313320
(i) på huvudrubriknivå betyder att just den funktionen är uppdaterad på XC40.
I april-uppdateringen gäller det "Förbättrad sökning av intressepunkt (POI) i navigationssystemet."

Motsvarande i mars gällde inte XC40 för denna punkten: "Förbättring av motorstyrningssystemets optimering."

De övriga punkterna gäller alla listade modeller, inklusive XC40.
#1313361
least skrev: tor 25 apr 2019, 08:42 (i) på huvudrubriknivå betyder att just den funktionen är uppdaterad på XC40.
I april-uppdateringen gäller det "Förbättrad sökning av intressepunkt (POI) i navigationssystemet."

Motsvarande i mars gällde inte XC40 för denna punkten: "Förbättring av motorstyrningssystemets optimering."

De övriga punkterna gäller alla listade modeller, inklusive XC40.
Least, jag förstår vad du menar. Men du har nog missat att det även finns ett (i) på "Förändrade meddelanden i förardisplayen (12-tum) för Start/Stopp-funktionen...". Detta är säkerligen något som kommer för alla SPA och CMA. Din förklaring faller :).
#1321442
Det var en stor mjukvarauppdatering på gång när jag nyligen lämnade in min XC40 för 1års-service.
När jag hämtade bilen såg jag att valet Dynamic är nu ersatt av Polestar Engineered (jag lät installera Polestar på bilen sedan tidigare). Om inte annat så låter det lite coolare ;-) .
Det känns något aggressivare än tidigare, men kan mycket väl vara inbillning.

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]