Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1306068
Köpte en V60 D2 -12 i december...

Ganska omgående la bagageluckan av... Rätt störande.. Har fått loss klädseln, men jag hittar inget uppenbart fel iaf... Kontakten till brytaren till bagageluckan var rätt blöt invändigt, om de nu kan ha med saken att göra?

Någon som har tips på saker att kolla upp?
Knappen är stendöd, händer inget bättre jag trycker på den. Händer inget nät jag trycker på fjärren. Händer inget på knappen vid förarplatsen. Säkringen är hel...
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1307804
Låter som att du behöver ny öppnare om den nu var blöt. Annars så kabelbrott i luckans överdel mot taket
#1313219
För den som är intresserad har jag hittat och lagat felet :-)

Felet låg mycket riktigt i knappen, bytte låskista utan att det fungerade, så då skruvade jag loss rampen och hittade en suspekt grön kabel. Drog lite i den så gick den av... Så jag lödde ihop den och voila :-)

Skitdålig konstruktion imho... Kablar som kläms och ingen möjlighet till att nödöppna luckan...
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1313270
Finns kanske en sådan där hake de måste ha monterade i sedaner i staterna att montera? ;-)
Unknown.jpeg
Unknown.jpeg (10.97 KiB) Visad 431 gånger
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]