Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1301224
DSC_0019.JPG
DSC_0019.JPG (96.59 KiB) Visad 763 gånger
Dags att börja plocka på dem nya delarna till framvagnen.
DSC_0021.JPG
DSC_0021.JPG (84.38 KiB) Visad 763 gånger
Och med bärarmen borta så var det ju enklare att komma åt att byta motorkudde.
DSC_0022.JPG
DSC_0022.JPG (101.96 KiB) Visad 763 gånger
Börjar likna något, men det är samma jobb att göra på andra sidan också.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1301300
Jag brukar göra så när det blir som i detta fall att bilen blir stående länge utan ok. Då spelar det ingen roll om man kommer åt en pedal när dem saker som förvaras i fotbrunnen plockas i eller ur. Och när det är dags att montera ok igen så kan man passa på att trycka ur gammal vätska i flaskorna.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1312676
DSC_0035.JPG
DSC_0035.JPG (67.42 KiB) Visad 483 gånger
Efter ett långt uppehåll för ett annat inte helt frivilligt projekt i form av brorsans epa så finns det äntligen dags att ta tag i denna igen. Både fjäderbenen fram på plats och även kränghämmaren har kommit till rätta.
DSC_0030.JPG
DSC_0030.JPG (72.64 KiB) Visad 483 gånger
Försökte få till nå vettiga fästen för kylarna för att få det att se lite mer original ut, men det vart inte riktigt som jag ville. Riktiga fästen för ic + vattenkylare till 240 är ju i princip omöjliga att hitta och sjukt dyra Får göra en annan lösning längre fram.
DSC_0029.JPG
DSC_0029.JPG (86.47 KiB) Visad 483 gånger
Hade ursprungligen tänkt att kränga av däcken och lämna iväg fälgarna för omlackering men det har jag konstaterat att jag inte har råd med om jag ska kunna åka något i år. Men till vintern kanske det blir ändring på det. Lär i vilket fall byta 2 av däcken
DSC_0034.JPG
DSC_0034.JPG (91.34 KiB) Visad 483 gånger
Ser i alla fall lite bättre ut men inte som jag egentligen hade velat ha dem. Ska börja med dem andra 2 imorgon
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1312702
Bytt i alla bussningar fram och dem flesta bak. Det är tråkigt att göra, men inte direkt dyrt och gör en klar skillnad. Samma sak med hörnen vid ekrarna plus en del andra repor och så. En av fälgarna har jag hållit på under hela vinter att försöka få bort all flygrost ifrån, men nu har tålamodet börjat tryta så nu får det bli att försöka skrapa / slipa bort det som är kvar.
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1312724
Skönt att få komma igång igen, kylarfästena får du klura lite på.
Fälgarna såg inte så illa ut på bild iaf. Men säger du att dem är de så. Är samma med min uppsättning av Penta 100+ måste fixas dem med.

Skickat från min H9436 via Tapatalk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]

Enda man behöver vara försiktig med &aum[…]