Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FORSV50
#1311668
Är det fortfarande att gnida in med outspädd såpa som ger bra glans till trötta gummimattor eller rekommenderar ni något annat?

Jag testade såpa för ett tag sedan, blev mörkt, snyggt och med fin lyster. Dock blev det gråblemmigt och fläckigt ganska snabbt när mattorna väl var på plats i bilen. Någon mer som har fått samma resultat efteråt?

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1311714
Jag kör denna på gummimattorna och tycker de blir trevliga.
Bilagor
carpro.JPG
carpro.JPG (15.92 KiB) Visad 1645 gånger
Användarvisningsbild
av Perra83
#1311739
Bollnäs bilvård BBV white dressing har jag använt i flera år just till gummi och plastmattor. Blir inte blankt och inte halt utan dom blir som dom är när dom är nya.
Användarvisningsbild
av FORSV50
#1311740
Magnus-B skrev:Jag kör denna på gummimattorna och tycker de blir trevliga.
Tack, ska kolla upp denna

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av FORSV50
#1311741
Perra83 skrev:Bollnäs bilvård BBV white dressing har jag använt i flera år just till gummi och plastmattor. Blir inte blankt och inte halt utan dom blir som dom är när dom är nya.
Tack! Har hört gott om denna. BBV sålde ut dessa för 29 kr för några dagar sedan men hann aldrig klicka hem någon flaska..

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Perra83
#1311743
FORSV50 skrev: mån 15 apr 2019, 22:50
Perra83 skrev:Bollnäs bilvård BBV white dressing har jag använt i flera år just till gummi och plastmattor. Blir inte blankt och inte halt utan dom blir som dom är när dom är nya.
Tack! Har hört gott om denna. BBV sålde ut dessa för 29 kr för några dagar sedan men hann aldrig klicka hem någon flaska..

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
Då får du köpa uppföljaren. För ja tror att de skulle komma nya produkter eller i alla fall nya varianter. Men det finns som sagt fler bra produkter. Ring annars Streetpower-rekond, Lazar är svinbra på att rekommendera bra produkter.
Användarvisningsbild
av FORSV50
#1311781
Mabuse skrev:Min arbetskamrat brukar köra silikonolja på sprayburk, och tycker att det funkar väldigt bra.
Intressant, tack för tips! Har nog en burk silikonspray hemma.

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk

av Siqqe
#1311786
FORSV50 skrev:
Mabuse skrev:Min arbetskamrat brukar köra silikonolja på sprayburk, och tycker att det funkar väldigt bra.
Intressant, tack för tips! Har nog en burk silikonspray hemma.

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
Snälla, låt bli! Du kommer halka omkull sittande...
Användarvisningsbild
av FORSV50
#1311796
Siqqe skrev:
FORSV50 skrev:
Mabuse skrev:Min arbetskamrat brukar köra silikonolja på sprayburk, och tycker att det funkar väldigt bra.
Intressant, tack för tips! Har nog en burk silikonspray hemma.

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
Snälla, låt bli! Du kommer halka omkull sittande...
Ah klart, säkerhetsrisk Bild borde det inte bli samma halkrisk om man använder plast- gummimedel som white dressing osv?

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]