Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1307919
@fjohan82, aldrig tonat en ruta i mitt liv, så det vågar jag nog inte! ;)

Nu är jag officiellt sommarhjulslös... :-o
Men det råder vi snart bot på. Måste planera in en roadtrip först.
#1308008
grillchips skrev:@fjohan82, aldrig tonat en ruta i mitt liv, så det vågar jag nog inte! ;)

Nu är jag officiellt sommarhjulslös... :-o
Men det råder vi snart bot på. Måste planera in en roadtrip först.
Spännande, kul med nya uppdateringar
#1311542
Sommarskor på!
Det landade i ABS F20 21", 9" breda och skodda med Pirelli P-Zero NCS VOL 245/35. Många fälgsajter listade 255/30 vid användning av 21" i 9" bredd, Volvos egna 21" är 8.5" breda och kör 245/35 så jag dividerade en stund i vilka mått jag skulle köra på, men efter lite generell koll så verkade en del andra köra på just 245/35 även på bredare fälgar så vad tusan, det får funka. Lite stretch blev det och det är inget jag gråter över.
Bild

Tvättade av fälgarna med Tershine APC (i efterhand insåg jag att jag kanske borde ha kört Apex som är en quick detailer istället men vad tusan, det fick funka). Lade sedan på ett lager Tershine Magnify.
Bild

Monterade på bilen som också fick en snabb avspolning. Full av damm efter att "städbilarna" har varit runt på gatorna och sopat grus. Men det pärlar sig fint på hjulen.
Bild

Foamar mig igenom 2019. Det här blir verkligen aldrig tråkigt.
Bild

Ptja, blev ju inte så tokigt det här!
Bild

Bild


Mest förvånad över hur positivt inställd sambon var. Som bekant så skiter hon fullständigt i bilar och tycker att alla kostnader på bilen är världens mest onödiga utgift. Men här, tamejfan, "det där blev skitbra, ser kaxig ut!" Jo jag tackar jag.

Eftersom dessa hjul har ET40 så räknade en vän ut via ett verktyg (kombinerat med hjulens extra 0.5" bredd) att det lär motsvara ungefär vad jag haft extra på mina spacers, dvs 15mm. Hjulen monterades därför utan spacers och ja, hjulen bygger nog inte 15mm extra men säkert 10mm. Jag upplever att det i fram är ganska bra, kanske om man hade kunnat skicka ut dom ~5mm medan bakaxeln eventuellt skulle fixa 10mm.

Vi har dock ett par långresor inom snar framtid så jag avvaktar lite med att labba kring det. Under tiden ska jag försöka få tag på ett par andra bultar till hjulen eftersom de är hålborrade för 5x108 vilket blev än mer tydligt när jag skulle montera dom. Hålen är alltså inte centrerade i... Ja, vad man nu ska kalla det. I utrymmet där hålen är.
Detta innebar att min krafthylsa precis klarade att ligga på bulten men den kan mycket lätt skrapa i "öppningen" i fälgen vilket jag såklart inte vill. Kanske kan hitta en lite mer slim krafthylsa men tanken har hela tiden varit att försöka hitta bultar som har en invändig hex/insex istället, något som visade sig vara bökigt med mina spacers som kräver förlängda bultar. Kör jag nu utan spacers på sommarhjulen så är det standardmått och då finns det avsevärt mer att välja på.

Efter påsk är det nog dags att riva fronten för att sätta magneter för regskylten och foliera lite fler grejor!
#1311544
Jag funderade först på helt svarta men tänkte att de skulle försvinna så förbaskat då bilen i övrigt är så mörk (och mörkare ska den ju bli). Tyckte därför att det kunde vara läckert med svart insida+ekrar med en ljusare finish PÅ ekrarna. Bilderna gör det heller inte rättvisa, ser faktiskt MYCKET bättre ut på riktigt. :)
#1311614
För att inte vara original så tycker jag det passar ruggigt bra på bilen! Blanksvart/diamond cut kör ju Volvo med så mycket själva just nu att det blir original-stukigt ändå. Förstår spacer-tanken också, går i liknande tankar för mina fälgar och bil. Tråkigt det där med att hålen inte är centrerade i... hålen, bara. Fälgarna passar högvis med bilar när man gör så men inte lika kul att laborera med sedan.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 34

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]