Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1311291
Så, efter mycket om och men så blev det dags att hitta en ersättare till den S40 2012 som jag kört runt i under 4 års tid och klockat ihop 10000 mil tillsammans med. Med en bil som närmar sig 20000 mil så börjar det ju komma upp grejer, och förändring förnöjer ju alltid :-)

Med budgeten satt så började sökandet, och även om jag får erkänna att jag främst letade efter bil av annat märke, så fanns det alltid lite "finare" V40's med i sökningarna då jag varit lite småsugen på en sån. Men så plötsligt sitter man framför annonserna en kväll och får upp något man aldrig ens tänkt på. Tittar, börjar jämföra, ser att det verkar vara riktigt bra. Dessutom nära hem. Sagt och gjort åkte jag till butiken, blev kär och köpte bilen i stället för en V40. Så vad är det då jag har köpt? Jo, en S60 med lite lull-lull.

Specen lyder följande:
2018 S60 D4 Classic R-design
- Automatlåda
- Bursting Blue metallic
- Teknikpaket
- Intellisafe paket
- Klimatpaket VOC
- Parkeringskamera bak
- Park Assist pilot
- Sensus PS Harman/Kardon
- Spolmunstycken eluppvärmda
- Backspeglar i svart
- Tonade fönster
- Dragkrok
mm.

Har nu redan hunnit klocka ihop nästan 100 mil med bilen och tycker att den är helt underbar! Den kommer att bli en riktigt bra vän de kommande åren ;-) Vad gäller eventuella planer med bilen så har jag faktiskt inte ens hunnit tänka något på det, så jag har verkligen ingen aning. Här är iaf några bilder på bilen:
Bilagor
DSC_3804 1000.jpg
DSC_3804 1000.jpg (313.32 KiB) Visad 4213 gånger
DSC_3810 1000.jpg
DSC_3810 1000.jpg (245.19 KiB) Visad 4213 gånger
DSC_3797 1000.jpg
DSC_3797 1000.jpg (190.52 KiB) Visad 4213 gånger
DSC_3802 1000.jpg
DSC_3802 1000.jpg (198.84 KiB) Visad 4213 gånger
#1311308
Mikeys skrev: lör 13 apr 2019, 21:42 Så, efter mycket om och men så blev det dags att hitta en ersättare till den S40 2012 som jag kört runt i under 4 års tid och klockat ihop 10000 mil tillsammans med. Med en bil som närmar sig 20000 mil så börjar det ju komma upp grejer, och förändring förnöjer ju alltid :-)

Med budgeten satt så började sökandet, och även om jag får erkänna att jag främst letade efter bil av annat märke, så fanns det alltid lite "finare" V40's med i sökningarna då jag varit lite småsugen på en sån. Men så plötsligt sitter man framför annonserna en kväll och får upp något man aldrig ens tänkt på. Tittar, börjar jämföra, ser att det verkar vara riktigt bra. Dessutom nära hem. Sagt och gjort åkte jag till butiken, blev kär och köpte bilen i stället för en V40. Så vad är det då jag har köpt? Jo, en S60 med lite lull-lull.

Specen lyder följande:
2018 S60 D4 Classic R-design
- Automatlåda
- Bursting Blue metallic
- Teknikpaket
- Intellisafe paket
- Klimatpaket VOC
- Parkeringskamera bak
- Park Assist pilot
- Sensus PS Harman/Kardon
- Spolmunstycken eluppvärmda
- Backspeglar i svart
- Tonade fönster
- Dragkrok
mm.

Har nu redan hunnit klocka ihop nästan 100 mil med bilen och tycker att den är helt underbar! Den kommer att bli en riktigt bra vän de kommande åren ;-) Vad gäller eventuella planer med bilen så har jag faktiskt inte ens hunnit tänka något på det, så jag har verkligen ingen aning. Här är iaf några bilder på bilen:
Grattis! :-)
Vackert! :-)
Glöm inte att rycka reklamlisten för ÅF... ;-)
#1311441
Hehe, tack! Reklamlisten ska bort, det har jag bara inte hunnit. Ska försöka hitta en vanlig smal ersättningslist utan reklam som jag kan ha i stället. Det där med att byta nummerskyltsbelysningen till LED är jag lite osäker över. Ser rätt många bilar ute på vägarna där man bytt och det lyser så starkt att det ser löjligt ut. Men Volvos originaldelar kanske ändå lyser "normalt" till skillnad mot grejerna som folk köper på wish?
#1311445
Mikeys skrev: sön 14 apr 2019, 16:26 Det där med att byta nummerskyltsbelysningen till LED är jag lite osäker över. Ser rätt många bilar ute på vägarna där man bytt och det lyser så starkt att det ser löjligt ut. Men Volvos originaldelar kanske ändå lyser "normalt" till skillnad mot grejerna som folk köper på wish?
här kan du se en skillnad mellan wish/kina/hova w/e lysen vs volvos original viewtopic.php?f=70&t=145029&start=30
#1311461
Trevligt byte, gick ju från en V50 till V60 och det är trevliga bilar ;-) Finns väl inte så mycket att göra med den annars än att hålla den fin?

Kanske tygmattor då och ja,,, volvos led är finare än de andra jag testat i alla fall
#1340603
Inser nu att jag har haft bilen i ett halvår, så det kanske är dags för en liten uppdatering av vad som hunnits med under dessa månader :-)
- Reklamlisten för ÅF är borta
- Tygmattor är installerade (Föräldrarna köpte en riktigt fin V60CC Classic Pro i somras, men använder inte tygmattorna...)
- Dashcam har nyligen kommit upp, både fram och bak mest för säkerhets skull

Några LED-lampor till nummerplåtsbelysningen har inte kommit på plats ännu. Mest för att jag är lat och inte har orkat beställa dem hos en ÅF ännu. I övrigt håller jag bara bilen fin som den är!

Lite statistik:
Antal körda mil under dessa 6 månader: 1800
Antal servicetillfällen: 1
Antal tekniska problem eller minsta lilla strul med bilen: 0
Antal skador som skett på bilen: 1 (Lindrig...)
Antal av dessa skador som orsakats av andra: 0
Antal av dessa skador som orsakats av att jag själv är en komplett sopprot: 1
Antal länder som bilen fått rulla i: 4
Bränsleförbrukning mätt vid pump: Mellan 0,46-0,62
Längsta distans körd på en tank: 145 mil
Högsta hastighet körd: 230km/h (Var ju tvungen i Tyskland...)

Överlag är jag riktigt nöjd med bilen. Den går riktigt bra, och kommer förhoppningsvis göra så i många tusen mil till. En klar uppgradering från min tidigare S40 i alla fall! Det enda jag skulle kunna gnälla lite över är t.ex att jag tycker att det automatiska helljuset är segt på att blända av när man möter folk i främst högerkurvor, och att stolsvärmen är lite ojämn. Innan ryggen blir varm så luktar det redan bränt bacon. Men nu är jag verkligen kinkig ;-)

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]