Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Braweheart
#1307939
Skulle testa att byta intervallrelä till torkarna då mitt intervall inte funkar alls. Men fick nu mer jobb framför mig..

Dock hjälpte de inte att byte relä så där fortsätter felsökningen efter jag fixat de jag upptäckte idag.

När jag lyfte på gummimattan i förarsätet så ligger 2 dyngsura trasor där, blir fundersam och fortsätter lyfta på matta och där e lika blött. Likaväl som dämpmattan under denna, skumgummit är genomsurt.

Bild

Bild

Så nu blir de att torka upp detta och hitta läckaget..
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1308295
Började med att plocka ur förarstolen och upptäcker då att de är lika mycket kylarvatten bak med. Så upp med golvmattan där med.. :)

Bild

Skumgummimattan under mattan var dränkt vill jag lova.

Bild

Bild

Ner med tidningar under mattan och sen på med kupéfläkten för att tork upp mattorna.

Bild

Även skumgummimattorna får stå på avrinning i verkstan över natten..

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1308922
Var ut idag och kolla bilen lite.. De har torkat upp bra nu då jag kört kupévärmare i 3 dagar inne i bilen.
Fyllde på systemet med vatten då jag ville få lite flöde i bilen.. Startar upp och låter bilen gå sig varm..

Lägger mig på knä och kollar efter värmekranen med går bet helt..

Bild

Såg dock att jag nog skall ta och byta genomföringen snart.. Gillar inte rost..

Bild


Tog och skrev till säljaren om värmekranen och fick detta svar..

"Tjena ja fan de glömde jag berätta att kran börja läka så jag tog bort den å satte en skarv i mellan bara. De är därför de ligger trasor på golven för de blev så jäkla blött av all glykol"

Bra de iaf.. Men vad har värmekranen för funktion.. Den bör väl finnas där eller ??

Det sköna med detta är ju att jag kan sluta felsöka nu och sätta ihop bilen igen.. :D
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1310628
Har inte hunnit fixa torkare o stereo än pga väder. Men de gör inget nu då jag ställt bilen nu då stödlager måste bytas. Durrar som satan när man motorbromsar.

Men var å köpte sommardäck till min andra 240 idag och ramlade över en gummivinge till pärlan

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]