Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Kardan79
#1308306
Hej! Skulle nyss lägga på sommardäcken på min v60 -12 då jag upptäckte låsbultar. Köpte bilen tidigt i vintras och har alltså inte bytt någon gång tidigare. Finns ingen hylsa i bilen och undrar därför var jag kan få tag i en sådan. Tack på förhand!
/daniel
av Malmstroem
#1308310
Åk in till den lokala volvoåterförsäljaren. Har du tur så har de hylsor som passar och kan skruva ut hjulskruven. Jag har lyckats med det tidigare. Bilia skruvade ut mina utan att ta betalt, vilket var en positiv överraskning för mig.

Sedan får du köpa fyra ny hjulskruvar. Antingen vanliga eller lås.

Om inte Volvohandlaren kan hjälpa dig kan de flesta däckverkstäder hjälpa till. I värsta fall får det svetsa på något som gör att skruven går att skruva ut. Det brukar kosta en peng...
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1308311
Be Volvo ÅF ta bort de, de vet inte vilken låshylsa du har ändå vad jag vet men kanske. De har hjälpt mig ta bort en som trilskades.

Annars ring förra ägaren, leta i handskfacket igen, ännu mer i alla skrymslen i bagagerum och under mattor, facken bakom framstolarna mm. Vissa kan vara j-a kreativa på att gömma dessa.

Sen kan man ju skippa dessa, vill någon ha fälgarna tar de dem ändå, skillnaden kan bara vara att de även tar sönder en ruta för att komma åt låshylsan. Lurar helt på att skippa dessa nu...

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen