Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Shagrath
#1308312
Är det någon här som har satt in en dubbelbur i v60/v60 cc och i så fall vilken modell? Nöjd?

Har en Alfta-bur i min nuvarande V70 och väldigt nöjd med den, men nu tittar jag även på MIM, dock osäker på vilken storlek som går in? Har ju alla mått på pappret, men vissa är precis på gränsen och jag vill inte chansa. :)

Tack på förhand.
av Plinkplonk
#1308315
Inte köpt någon men kikat på en dubbelbur från Alfta som är modellanpassad för V60/V60CC.
Finns en som står på Bilia Solna i tillbehörsbutiken om du bor åt det hållet.
Priset på 12.000 fick mig dock att fundera ett varv till om man ska fortsätta köra galler och grind som jag har nu.
av Shagrath
#1308326
Ja, som sagt, har en Alftabur idag och den är nu 9,5 år gammal, hårt använd av två tjänstehundar och fortfarande i riktigt bra skick. Tips är att beställa direkt från Alftaburen istället, har för mig att det är bra mkt billigare.
av Shagrath
#1311696
kmi skrev: sön 31 mar 2019, 10:34 Vi har mimsafe Variocage Double i v60'en (finns i small och medium)
Vilken storlek har ni? Kollar man på MIM så ska medium gå in i v60cc -19 ja, men läser man måtten så ser den för hög ut ju? Vill ogärna chansa 😂 och pga tidspress så lutar det åt mim nu istället för ännu en Alftabur.
av kmi
#1311720
Vi har en medium double som går ind i vanliga båda vores V60 och Bmw X1.
Enda skillnad på medium och large är höjden.

Vi har 2 st. Corgi's som faktisk kunne være i en small
av Shagrath
#1311734
kmi skrev: mån 15 apr 2019, 21:20 Vi har en medium double som går ind i vanliga båda vores V60 och Bmw X1.
Enda skillnad på medium och large är höjden.

Vi har 2 st. Corgi's som faktisk kunne være i en small
Kanon, tack för infon.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]