- tis 26 mar 2019, 09:18
Yes som rubriken lyder så har jag en XC60 T5 2018 som gått ca 1500 mil som misständer på 2a, 3e och 4e cylindrarna de första 10-20 sekunderna efter start samt att det återkommer oregelbundet även vid körning.. Tydligen är timingen på misständningen så liten så bilen registrerar det inte utan teknikern hörde det direkt när han startade den och läste av parametrarna i datorn för se misständningen.
Saken hör väl till att bilen har haft detta problem sedan jag hämtade ut den för 1 år sedan, den har interimistiskt varit svårtstartad och haft bilen inne för detta 2 gånger men de har inte hittar något fel förens nu.
Hur som helst så har bilen nu varit på verkstaden i över 1 vecka där de bytt tändstiften, tändspolarna och alla insprutare utan resultat. Teknikerna har kollat alla tänkbara scenarion som de kan komma på men börjar gå bet så min fråga vad gör man? Jag har givetvis en hyrbil med fria mil så går väl inte direkt någon nöd på mig ännu men känns inte som ett så roligt fel att ha i bilen beroende vad som är felet och vad åtgärden blir, kan man lita på den framöver eller vad gör man? Ska man försöka få till förlängd garanti?
Saken hör väl till att bilen har haft detta problem sedan jag hämtade ut den för 1 år sedan, den har interimistiskt varit svårtstartad och haft bilen inne för detta 2 gånger men de har inte hittar något fel förens nu.
Hur som helst så har bilen nu varit på verkstaden i över 1 vecka där de bytt tändstiften, tändspolarna och alla insprutare utan resultat. Teknikerna har kollat alla tänkbara scenarion som de kan komma på men börjar gå bet så min fråga vad gör man? Jag har givetvis en hyrbil med fria mil så går väl inte direkt någon nöd på mig ännu men känns inte som ett så roligt fel att ha i bilen beroende vad som är felet och vad åtgärden blir, kan man lita på den framöver eller vad gör man? Ska man försöka få till förlängd garanti?
Kör: Polestar 2 Long range Dual motor 78kWh Plus/Pilot
Tidigare: Volvo V60 2021 Recharge T6 R-Design
Tidigare: Volvo XC60 2018 T5 II AWD R-DESIGN
Tidigare: Volvo V60 MY16 D4 OR BE PRO automat
Tidigare: Volvo V70 MY11 2,5FT automat R-design Polestar
Tidigare: Saab 9-3 SC 2,0t Vector -07
Tidigare: Saab 9-3 SS 2,0t Linear -05
Tidigare: Volvo V60 2021 Recharge T6 R-Design
Tidigare: Volvo XC60 2018 T5 II AWD R-DESIGN
Tidigare: Volvo V60 MY16 D4 OR BE PRO automat
Tidigare: Volvo V70 MY11 2,5FT automat R-design Polestar
Tidigare: Saab 9-3 SC 2,0t Vector -07