- mån 25 mar 2019, 14:57
#1307256
Den tredje gången var det nån som parkerat sin bil vid laddstationen där den stått i 1,5 timmar och laddade skitsegt på sista procenten. Då blev jag lite sne och ringde upp företaget som bilen stod på.. Var tydligen nån som jobbade i närheten som tyckte det var smidigt att ställa sig där under tiden han jobbade.. suck. Men det löste sig efter 15 min. Det är den enda gången av de 36 gångerna jag tyckt det funkat dåligt än så länge. Skulle jag haft mer bråttom hade jag åkt till en annan laddare en mil därifrån, fast den har jag inget abonnemang på så det hade kostar mig typ dubbla elpriset.
På exempelresan ovan ser man att det finns rätt många laddare längst med vägen, då kan man ju alltid göra så att man laddar med lite marginal så man kan köra några mil till till nästa eller näst nästa laddare om det visar sig vara upptaget. (Man kan hos de flesta operatörer se om den är upptagen via appen så man behöver inte svänga av för att kolla.)
VolvoB20 skrev:En fråga. Hur fungerar det med tillgänglighet. Är det alltid lediga laddplatser eller händer det att man får vänta på andra bilar som ska ladda klart först ?Jag har snabbladdat 36ggr sen 18:e december då jag fick bilen och har råkat ut för att det varit upptaget 3ggr. En av gångerna har den som laddat nästan varit klar så jjag kunde ta över efter 5 minuter, en annan gång avbröt en kille sin laddning i 6-7 minuter då han skulle behöva ladda länge då han skulle t.o.r till nått ställe utan laddning och behövde rätt mycket, och lät mig ladda det lilla jag behövde för att ta mig vidare.
Den tredje gången var det nån som parkerat sin bil vid laddstationen där den stått i 1,5 timmar och laddade skitsegt på sista procenten. Då blev jag lite sne och ringde upp företaget som bilen stod på.. Var tydligen nån som jobbade i närheten som tyckte det var smidigt att ställa sig där under tiden han jobbade.. suck. Men det löste sig efter 15 min. Det är den enda gången av de 36 gångerna jag tyckt det funkat dåligt än så länge. Skulle jag haft mer bråttom hade jag åkt till en annan laddare en mil därifrån, fast den har jag inget abonnemang på så det hade kostar mig typ dubbla elpriset.
På exempelresan ovan ser man att det finns rätt många laddare längst med vägen, då kan man ju alltid göra så att man laddar med lite marginal så man kan köra några mil till till nästa eller näst nästa laddare om det visar sig vara upptaget. (Man kan hos de flesta operatörer se om den är upptagen via appen så man behöver inte svänga av för att kolla.)
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13