Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
#1306581
AndreasThn skrev:
stevvee skrev: fre 22 mar 2019, 07:28 För mig Saab också hade uppåt 17 procent


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om det är Saab automobile du referar till så hade vi 12% (åtminstone 2003 när jag köpte ny Saab).
Nä försvars koncernen Saab :) dom har avtal med Bmw,Ford och Volvo om jag ej minns fel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av stevvee
#1306583
Baselord skrev:Jobbar inte på något av dessa bolag men ett ganska stort företag :) runt 2500 anställda


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Med fast avtal på 3 leverantörer då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1306643
Idag var hos en återförsäljare och vi skulle försöka få in en T6 TE på 9.5 basbelopp (ca 441')...
Det bästa jag kunde få är en Momentum (bas version) utan några som helst paket. Solidlack, ingen Navi, verkligen en bas.
Det är jäkligt dåligt faktiskt, ska kolla på Passaten när priserna släpps i maj.
av stevvee
#1306651
Spid3r skrev:Idag var hos en återförsäljare och vi skulle försöka få in en T6 TE på 9.5 basbelopp (ca 441')...
Det bästa jag kunde få är en Momentum (bas version) utan några som helst paket. Solidlack, ingen Navi, verkligen en bas.
Det är jäkligt dåligt faktiskt, ska kolla på Passaten när priserna släpps i maj.
Är väll bara dåligt utav din arbetsgivare? Volvo har väll inga skyldigheter och dom erbjöd ju dig en V60 T6 TE för 9,5 pbb
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1306660
stevvee skrev:
Spid3r skrev:Idag var hos en återförsäljare och vi skulle försöka få in en T6 TE på 9.5 basbelopp (ca 441')...
Det bästa jag kunde få är en Momentum (bas version) utan några som helst paket. Solidlack, ingen Navi, verkligen en bas.
Det är jäkligt dåligt faktiskt, ska kolla på Passaten när priserna släpps i maj.
Är väll bara dåligt utav din arbetsgivare? Volvo har väll inga skyldigheter och dom erbjöd ju dig en V60 T6 TE för 9,5 pbb
Min personliga bedömning att bilen står iför högt i pris. I detta fallet erbjuder VW (Passat) en betydligt mer prisvärt alternativ.
av Lövet
#1306663
Håller jag med om. Men Volvo säljer just nu slut på allt de lyckas tillverka så prissänkning lär dröja. VW har inga GTE alls att sälja för tillfället.
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1306695
Lövet skrev: fre 22 mar 2019, 20:22 Håller jag med om. Men Volvo säljer just nu slut på allt de lyckas tillverka så prissänkning lär dröja. VW har inga GTE alls att sälja för tillfället.
Det är jag helt med på, dock är jag i god tid med att planera byte till hybridbil, det är först aktuellt i feb-apr. Hoppas att det dyker upp något på vägen.
Beställer man en Passat eller Volvo nu så är leveransen tidigast Q1 2020.
av stevvee
#1306703
Spid3r skrev:
stevvee skrev:
Spid3r skrev:Idag var hos en återförsäljare och vi skulle försöka få in en T6 TE på 9.5 basbelopp (ca 441')...
Det bästa jag kunde få är en Momentum (bas version) utan några som helst paket. Solidlack, ingen Navi, verkligen en bas.
Det är jäkligt dåligt faktiskt, ska kolla på Passaten när priserna släpps i maj.
Är väll bara dåligt utav din arbetsgivare? Volvo har väll inga skyldigheter och dom erbjöd ju dig en V60 T6 TE för 9,5 pbb
Min personliga bedömning att bilen står iför högt i pris. I detta fallet erbjuder VW (Passat) en betydligt mer prisvärt alternativ.
Inte alls för att vara elak eller spydig men ändå ändå har du tittat på en? Tycker man det är
för dyrt så får man ju precis som du säger välja något som passar en bättre och ger det man vill ha. Priset sätts ju efter tillgång och efterfrågan, och enligt efterfrågan verkar den rätt prisad.
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1306709
stevvee skrev: fre 22 mar 2019, 22:51
Spid3r skrev:
stevvee skrev:
Är väll bara dåligt utav din arbetsgivare? Volvo har väll inga skyldigheter och dom erbjöd ju dig en V60 T6 TE för 9,5 pbb
Min personliga bedömning att bilen står iför högt i pris. I detta fallet erbjuder VW (Passat) en betydligt mer prisvärt alternativ.
Inte alls för att vara elak eller spydig men ändå ändå har du tittat på en? Tycker man det är
för dyrt så får man ju precis som du säger välja något som passar en bättre och ger det man vill ha. Priset sätts ju efter tillgång och efterfrågan, och enligt efterfrågan verkar den rätt prisad.
Säger en som har en V60 T8 :-o ... :) (skojar...)
av stevvee
#1306710
Spid3r skrev:
stevvee skrev: fre 22 mar 2019, 22:51
Spid3r skrev: Min personliga bedömning att bilen står iför högt i pris. I detta fallet erbjuder VW (Passat) en betydligt mer prisvärt alternativ.
Inte alls för att vara elak eller spydig men ändå ändå har du tittat på en? Tycker man det är
för dyrt så får man ju precis som du säger välja något som passar en bättre och ger det man vill ha. Priset sätts ju efter tillgång och efterfrågan, och enligt efterfrågan verkar den rätt prisad.
Säger en som har en V60 T8 :-o ... :) (skojar...)
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]