Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av baggen
En kompis påstår att det räcker med en av Meguiars water magnet och en duk från Biltema för att torka en bil ( V60). Jag klarar det med tre dukar. En från Pingens bilvård och två från Biltema. Vad rekommenderar ni. Vilka dukar funkar bäst.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
StefanN skrev:Kör BBV Water Catcher, utan problem en bil på två dukar. https://www.bollnasbilvard.se/bbv/5770- ... 31099.html

Den tycker jag är lite sladdrig och kör den som nr 2.
Till att börja med kör jag denna blå från waxdog med bbv rosa sås som torkstöd.
IMG_2371.jpg
IMG_2371.jpg (38.49 KiB) Visad 1294 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
baggen skrev: ons 20 mar 2019, 20:20 En kompis påstår att det räcker med en av Meguiars water magnet och en duk från Biltema för att torka en bil ( V60). Jag klarar det med tre dukar. En från Pingens bilvård och två från Biltema. Vad rekommenderar ni. Vilka dukar funkar bäst.
Jag blåser av bilen med tryckluft innan jag går på med mikrofiberduk.
På så sätt slipper man låta duken ta så mycket vatten, blir två dukar/bil.

Har en hel del olika dukar, men de som funkar bäst är tro det eller ej: Dukar köpta på appen Wish, riktigt tjocka och absorberar en hel del vatten. 800gsm...
De ser lite olika ut, men riktmärket är nedan:
Torkduk.JPG
Torkduk.JPG (52.74 KiB) Visad 1292 gånger
av Nystrom7
Kör med diamantduken från bilvårdsexperten tror jag det var. Räcker fint till en v90 iaf.

Skickat från min Pixel via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
Jag kör med samma som Fjohan, köpte 10st på aliexpress för 3år sedan, helt överlägsen.
av baggen
Lade en beställning på två water catcher från Bollnäsbilvård idag. Hoppas att jag blir nöjd. De gamla får väl funka som stöd. Priset hos Bollnäsbilvård var helt ok. Sänkt pris på 149:- styck. Överkomligt tycker jag.

Du kan kolla om impulsgivaren fungerar med diagnos[…]

det, kolla med volvo om det finns goodwill .[…]

S80 1.6D "fast n furious edt"

Va med om ett jäkla dumpljud ibland på […]

ATF tycker iallafall jag känns väldig[…]