Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1306254
En bekant gör likadant, fast på en Ford Fuck-us. Det har fungerat utan problem hela denna och förra vintern.
#1306288
Inte på en Xc60 men jag laddade så på min V70 - 05 utan problem. Så länge det är konstantström till uttaget är det ju ingen fara. Kabelarean är ju anpassad för 15 A i alla fall.
#1306339
60volvo skrev:Godkväll,

Kan man göra detta på min xc60 2012? Tanken är alltså att från kupéuttaget plugga i min ctek laddare i bagaget 12v uttag. Som då laddar batteriet då motorvärmaren går..
Jag underhållsladdar via uttaget i bagaget, funkar bra.
Dock inte när värmaren går, och inte med en CTEK. En "smart" laddare kan mycket väl missuppfatta laddstatus om värmaren går när den skall ladda.
#1306418
Har en XC60 -16 med dieselvärmare. Laddat någon gång i veckan hela vintern med en CTEK via uttaget i bagagen, funkar perfekt.
Har haft två Q5 innan och där satt det ett 140 Ah batteri när man hade bränslevärmare, det behövdes aldrig laddas extra, klart bättre än på XC60.
#1306465
60volvo skrev:Yesbox, bara att plugga i då med andra ord. Tack alla som svarat.

En fråga till dock, jag verkar inte ha spänning i 12v i bagagets uttag då bilen är avslagen och låst?
Det ska det vara. Förra ägaren har kanske kopplat om det?
På min XC60 är det alltid spänning där. Brukar ha min kylbox inkopplad där. Det klarar i alla fall några timmar.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]