Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sandgren84
#1305136
Hejsan, har en V70 -08 med keyless funktionen.
Problemet jag har är att de små svarta knapparna på båda handtagen fram ej fungerar, så jag måste alltid låsa bilen genom att trycka på något av de bakre handtagen, att låsa upp och öppna fungerar utan problem så bilen känner ju onekligen av att nyckeln är i närheten.

Någon som haft liknande problem?
Bara att byta hela handtagen eller går det att laga?
av sandgren84
#1306344
Ingen som haft problem på V70 med handtagen?
Har provat trycka på alla möjliga sätt för att låsa men båda handtagen fram är helt döda när det kommer till låsningen.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1306399
Nej, inte på det hållet. Det problem jag har är att jag får numera dra två gånger i handtaget på förardörren. Något har gått sönder där inne, så den låser upp i första draget, öppnar i andra. Det fungerade som det är tänkt från början, låsa upp och öppna i ett drag. Så är det också fortfarande på de andra tre dörrarna.
av JamesBrown
#1306965
Jag hade också precis samma problem med min XC70. En tråd i bandkabeln var av. Enkelt att fixa själv om man vet felet och har en lödkolv. Fick också veta av min mekaniker att det är enkelt att ta loss handtaget. På dörrgaveln finns en gummiplugg och innanför denna en skruv. Lossa denna lite tills det går att fälla ut handtaget.

J
av sandgren84
#1307659
Monterade av handtaget igår och visst var det kabelbrott!
Fram med lödtången och krympslang så hade jag efter en kort stund äntligen en fungerande låsknapp igen, inte tagit passagerarsidan än men det kommer.

Tack än en gång för hjälpen, sökt som en dåre efter en lösning innan jag skrev detta inlägget!
av dannesk
#1308252
LundgrenR skrev:Jag såg på bilden att där var rost bakom handtaget är det vanligt?
Rickard
Jo, tyvärr är det ytterst vanligt med sliten lack och lacksläpp där i olika utsträckning. Upptäckte det efter någon månad på min gamla V70 som då var 3år (6000mil) och sedan på min nya XC60 som gått 700mil. Det är konstruktionen på handtagen som orsakar detta och hade de bytt handtagen till den nya bättre modellen som sitter t.ex. på V60 som kom 2010 så skulle problemet inte finnas. Volvo anser att det är yttre åverkan och inget görs.

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]