Moderator: Moderatorer

#1305279
Hummm snacka om en J-A flyt på så många sätt. Men vad hände sedan. Vart tog föraren vägen? OSV


Jag gjorde detta, blev pangtrött på autobahn och tog av på nästa rastplats och knep den yttersta parkeringen, hörde det där allt för bekanta skrapljudet :-/ Blev nu vaken så körde en timme till innan jag kunde köra av och ta en lur, andra idag så man var nog rätt sliten :)

Lurar på om man ska köra ”cykellagningslim”, eller ska man lämna in det? På däcket alltså, inte fälgen hehe
Bilagor
F7B6FBC4-DF58-4898-8EC5-D2D619F68DEA.jpeg
F7B6FBC4-DF58-4898-8EC5-D2D619F68DEA.jpeg (437.31 KiB) Visad 940 gånger
#1305282
Micce1980 skrev: fre 15 mar 2019, 23:06 Hummm snacka om en J-A flyt på så många sätt. Men vad hände sedan. Vart tog föraren vägen? OSV


Jag gjorde detta, blev pangtrött på autobahn och tog av på nästa rastplats och knep den yttersta parkeringen, hörde det där allt för bekanta skrapljudet :-/ Blev nu vaken så körde en timme till innan jag kunde köra av och ta en lur, andra idag så man var nog rätt sliten :kr

Lurar på om man ska köra ”cykellagningslim”, eller ska man lämna in det? På däcket alltså, inte fälgen hehe
Ja du, inte stannade han... Men jag är inte det minsta förvånad :bored:
Trodde för ett ögonblick att jag skulle hamna helt i spenaten, hade räcket varit lite högre hade bilen förmodligen slagit runt. Räcket blir ju som en ramp, från sitt fäste i maken.

Surt! Ser man inte corden så borde det väl inte vara så stora problem kan jag tycka, även om däckets uppbyggnad är skadad.
#1305306
Sambon ringde och sa att bilen larmade för lågt däcktryck vänster bak och att bilen kändes lite vinglig på vägen hem efter en middag. Försöker över telefon att hjälpa henne att få ut en domkraft som visar sig inte gå in under bilen när däcket nästan blivit platt. Jag tänkte att hon kunde lyfta upp bilen så fälgen inte står mot backen. Pumpa däcket gick inte heller för kompressorn pös och allt möjligt och hon avskyr mina stora maskiner :-D :-D
Det slutade med att jag fick släppa allt på jobbet och åka hem och kasta på ett skitigt sommardäck. Hade tydligen inte tvättat sommardäcken i höstas.....
20190315_230515.jpg
20190315_230515.jpg (783.91 KiB) Visad 902 gånger
Användarvisningsbild
av SvenB
#1305336
@Perra83, Har du inte Volvo Assistans?
#1305346
Man ringer väl inte assistans för en punka hemma på gården. Dessutom kan du få vänta ett bra tag innan de kommer.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

#1305347
Derank skrev:Man ringer väl inte assistans för en punka hemma på gården. Dessutom kan du få vänta ett bra tag innan de kommer.


Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Det är väl inte konstigt ,jag såg nåt bärgarprogram på tv.n och där var en som ringde för att få bilen bärgad och det var bara att skotta bort snön bakom med en spade.
#1305364
Är man på jobbet och sambon inte fixar en punka skulle jag mycket väl kunna ringa assistansen istället för att åka från jobbet.

Assistans ingår, och då medhavda domkraften inte funkade kan assistans komma och lösa det.
#1305378
SvenB skrev: lör 16 mar 2019, 10:28 @Perra83, Har du inte Volvo Assistans?
Visst har jag assistans. Men nu va hon redan hemma med bilen och jag visste att hon skulle ha bilen som idag. Jag slutade jobbet 0600 imorse och då slapp ja byta däcket då.
Assistans har jag aldrig ringt... Men ja köpte ju till reservdäck och domkraft när bilen beställdes. Jag sa åt tjejen att titta noga nu så du kan byta däck vid vägkanten. Neeeej då ringer jag assistans sa hon faktiskt så det är bra. Antar att man ringer och inväntar servicebil. Sen kommer jobbet på Volvokortet?
Kan man ringa via On call knappen i taket?
  • 1
  • 1086
  • 1087
  • 1088
  • 1089
  • 1090
  • 1849

Från Windows 10/11 till Windows 7 (eller ren[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]