Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
#1304888
ansjo skrev: tor 14 mar 2019, 07:10
Kelanved skrev: ons 13 mar 2019, 23:55 Beställde min XC60 T8 Inscription 21/2, fick besked om leverans först i juli sedan i augusti av ÅF. På MinVolvo står det idag leverans vecka 6 2020 :-o och fabrik "2CN36" (vilket jag googlade på, och därmed hamnade här)

I princip ett år mellan beställning och leverans, det är inte acceptabelt nånstans :mad:
Nä, då hade jag personligen kollat efter något annat märke.
Undrar om de långa leveranstiderna på vissa modeller inte kommer att vara till nackdel för Volvo i framtiden, personligen var det min smärtgräns när jag fick 21 veckor...
Passat går ju fortfarande som tåget och ett tag var det över 1 års leveranstid på diesel bilarna så tror inte direkt Volvo tappar på att ha leveranstid på 1 år. Tjänstebilsförarna får bara beställa ännu tidigare, ingen skillnad.
av thomasDu
#1305041
Hmm som jag skrev i min förra inlägg, de kommer produceras i Kina och kosta 15 000kr mer; enligt min ÅF. Detta pga av frakt och bra försäljning av bilen. Säger bara vad ÅF sa, som är väldigt insatt i temat.
Användarvisningsbild
av Pellix
#1305051
@zandman
Ja, gillar färgen! Har en V90 i Bursting Blue nu och hittade ingen bättre ;)
Vad har du valt?
Användarvisningsbild
av zandman
#1305058
[/quote]@Pellix,
Pellix skrev:@zandman
Ja, gillar färgen! Har en V90 i Bursting Blue nu och hittade ingen bättre ;)
Vad har du valt?
Så här ser min spec ut: XC T8 R-design, teknikpaket pro (nav, head-up display, Intellisafe Surround, parkeringskamera 360,Smartphone Integration) 21" 5-trippelekrad DC, Sensus Premium Sound BoW, akustikrutor, Tonade rutor, växlingspaddlar, R-stolar textil/nappaläder.

Har haft enorm beslutsvånda kring val av stol då jag fick höra att i MY2020 utgår nubuck-stolarna och ersätts av textil/nappaläder med läder på hela sittytan (som i V60). Ogillar de på sommaren så jag funderade på nappaläder med ventilation och åkte in till min handlare idag och provsatt och klämde på sportstolarna i läder, nappa/textil (i V60) och ventilerade nappa-stolarna men sitter bäst i R-stolarna och tycker att konstrastsömen och utseendet är bättre på de med textil/nappa så jag har idag bestämt mig för att behålla den och inte köra komfortstolarna med ventilation.

En fråga till dig som kör Bursting blue på din V90, hur mycket måste man tvätta/putsa med den färgen? Kör grått idag och den behöver inte så mycket skötsel för att se OK ut men osäker på tvättbehovet men tycker XC60 gör sig mycket bra i den färgen med R-design. :-D
Användarvisningsbild
av Pellix
#1305207
zandman skrev: tor 14 mar 2019, 23:03
@Pellix,
Pellix skrev:@zandman
Ja, gillar färgen! Har en V90 i Bursting Blue nu och hittade ingen bättre ;)
Vad har du valt?
Så här ser min spec ut: XC T8 R-design, teknikpaket pro (nav, head-up display, Intellisafe Surround, parkeringskamera 360,Smartphone Integration) 21" 5-trippelekrad DC, Sensus Premium Sound BoW, akustikrutor, Tonade rutor, växlingspaddlar, R-stolar textil/nappaläder.

Har haft enorm beslutsvånda kring val av stol då jag fick höra att i MY2020 utgår nubuck-stolarna och ersätts av textil/nappaläder med läder på hela sittytan (som i V60). Ogillar de på sommaren så jag funderade på nappaläder med ventilation och åkte in till min handlare idag och provsatt och klämde på sportstolarna i läder, nappa/textil (i V60) och ventilerade nappa-stolarna men sitter bäst i R-stolarna och tycker att konstrastsömen och utseendet är bättre på de med textil/nappa så jag har idag bestämt mig för att behålla den och inte köra komfortstolarna med ventilation.

En fråga till dig som kör Bursting blue på din V90, hur mycket måste man tvätta/putsa med den färgen? Kör grått idag och den behöver inte så mycket skötsel för att se OK ut men osäker på tvättbehovet men tycker XC60 gör sig mycket bra i den färgen med R-design. :-D
[/quote]

Ajdå, nu när du skrev det så blev jag smärtsamt medveten om det med stolarna. Hade inte ens reflekterar över att delar blir tyg. Har småbarn så jag skulle nog valt sportläder istället som är mer praktiskt men men, nu är det försent, vi kan inte ändra beställningen efter att den är inskickad... missade även paddlarna eftersom det tydligen inte går att växla manuellt utan dem :-/

Jag valde till Navigation Pro, 22”, drag och skyddsgaller, toning. Blir även extra kabel och vinterpaket, matta och lite sånt som vi måste välja...

Bursting blue upplever jag som förlåtande, det syns inte speciellt mycket när den är smutsig, ganska lik grått... :)
Användarvisningsbild
av zandman
#1305234
@Pellix, Förekomsten av textil i R-stolarna är liten, speciellt i baksätet så jag tror inte du behöver känna att du gjorde fel val. De är inlägg på sidorna i textil, resten mjukt nappaläder med snygg konstrastsöm :-) Skönt att höra att bursting är hyfsad snäll mot skiten, pallar inte tvätta den alltför ofta.
Användarvisningsbild
av Pellix
#1305287
@zandman
Låtet bra med klädseln ändå!
Dock blir det ju grymt snygg nytvättad så man försöker tvätta ändå :)
Tycker det saknas andra färger som står ut. Visst finns det stiliga färger men saknar de som riktigt lyser...synd att de tog bort den solidröda till -20, hade valt den annars! :)
Användarvisningsbild
av zandman
#1305296
@Pellix, Jag valde mellan bursting blue och osmium grey som jag tycker är trevlig också men kör grå saab idag så tänkte variera mig lite :-) Fusion red tycker jag också är en riktigt läcker färg på R-design XC60 och V90 så den får de bli på nästa kärra. Däremot tycker jag att de är lite tråkigt att de flesta XC60 är antingen vita eller svarta, tur de finns såna som oss ;-)
av Kelanved
#1305299
Kelanved skrev:Beställde min XC60 T8 Inscription 21/2, fick besked om leverans först i juli sedan i augusti av ÅF. På MinVolvo står det idag leverans vecka 6 2020 :-o och fabrik "2CN36" (vilket jag googlade på, och därmed hamnade här)

I princip ett år mellan beställning och leverans, det är inte acceptabelt nånstans :mad:
Var in och pratade med ÅF idag. Enligt honom så ska bilar beställda i februari i slutändan levereras i augusti/september, trots det som står på MinVolvo just nu. Är dom beställda i mars så är det däremot kört, då är det Q1 2020 som gäller. OM det skulle vara så att min bil får bekräftad leveransdatum v6, så får jag bryta kontraktet gratis. Om jag ändå vill ha bilen så är mitt inbytespris garanterat till vad som vi kom överens om , oavsett när den nya bilen levereras. Alt. kan jag sälja den åt dom i augusti för det priset, och då står dom för en lånebil tills den nya bilen levereras.

Nå, jag ger det några veckor och avvaktar mer information från Volvo innan jag tar några beslut. Problemet är att det finns inte direkt några andra bilar på marknaden som jag är sugen på, utom möjligen nya Touareg. Den föll dock pga att skatten på bensinversionen är över 16k per år! :-o (dieseln "endast" 12k)
av Maruash
#1305302
Hur kommer det sig (enligt din ÅF) att bilar beställda i februari levereras i augusti/sep och att de bilar beställda någon vecka efter (t.ex i början på mars) kommer att levereras 4 månader senare plötsligt?
Känns inte som leveransen från kina bör förlänga tiderna så mycket om det är produktionsskiftet som sker då?
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 225

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]