Moderator: Moderatorer

#1304575
Sådärja, äntligen fick Volvo ordning på sitt bokningssystem. Preliminärt bokad service på tisdag nästa vecka. Plusgrader i helgen dessutom så då ska bilen städas ordentligt så hon är fin till servicen.
#1305043
Packat och tankat inför helgens tripp till landet, blir väl närmare 90 mil som vanligt.
Ska hjälpa en släkting att byta däck, så halva kem- och tvättförrådet är packat även det. Går inte att sommarförvara saltindränkta fälgar....
Hemresan på söndag ser ut att bli till hälften i snö... :bored:
#1305073
TommyP86 skrev: tor 14 mar 2019, 23:22 Var är landet Bild låter tidigt för sommarmackor.

Själv fick man gult kort på solfilmen idag, så mitt härliga besiktningsfria år är inställt Bild
Mellan Kalmar och Nybro.
Dom kör inte så mycket (700-800 mil/år när jag kollar de senaste 5 besiktningarna) och kan låta bilen stå om det skulle komma bakslag. Ibland måste det vara skönt att vara pensionär :-)
#1305083
Var in på service igår.
Läckage med kylarvätskan. De hittade ingen läcka de 1.5 timme de höll på. Blir att boka ny tid där de får kolla insidan på motorn o.dyl. för läckan.
Har annars den senaste 3 veckorna fyllt på 1.5L kylarvätska.
#1305275
Jaha, idag trodde jag att resan skulle sluta i en rejäl krasch...
Mötte en bil på fel sida på en sån där dubbelriktad på/avfart, han hade för hög hastighet i kombination med blöt vägbana, vilket gjorde att han inte kunde hålla sin bil på sin sida.
Jag fick i all hast gira till höger för att inte fronta, vilket gjorde att jag körde över ett räckesavslut på ett vägräcke... :-o
Båda högerhjulen går rakt över räcket med en j*vla smäll... :-/
Gick ut och kollade, men det enda som jag kunde se efter denna mindre luftfärd färd var märken på fälgarna som gick att gnugga bort.
Både broms, gas och styrning lirar som innan (den drar inte åt något håll), ratten står rakt, varnar inte för dåligt lufttryck i däcken, så det verkar ha fått ett gott slut trots allt.
  • 1
  • 1085
  • 1086
  • 1087
  • 1088
  • 1089
  • 1845

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?