MrBean skrev:bakterie skrev:~Kalle~ skrev:Jag kanske har räknat fel, det kanske var 6000 utan material servicen kostade på Volvo ( kmr inte ihåg)... inte 4k
Jag gjorde 16000-milaservice för en månad sedan på bilia i Uppsala och det gick loss på drygt 5000kr inkl. material. Det kan ha varit 5200:-, men jag minns inte exakt och har inte kvittot tillgängligt just nu. När jag ringde runt så visade det sig att det skilde 800kr mellan dyraste och billigaste auktoriserade volvo-verkstaden här i staden.
Nästan pinsamt vad jag betalade för 16000 mil service, Bilia i Globen hade enligt prislistan 6200 för kambyte m.m. "Givetvist" upptäckte mekanikern att vattenpumpen snart var slut och det var billigare att ta den när man höll på, hela kalaset gick på 10500 spänn + att de glömde nolla serviceindikatorn som jag gjorde själv efter lite googling.
Förskräcligt att dom glömde nolla servicelampan.
Men var tacksam att mekanikern upptäckte vattenpumpen. Han är fan i mig värd all tacksamhet.
För vad händer om vattenpumpen "skär". Jo det slår tvärstopp i maskineriet och du hade varit som en oljad blixt på Forumet och idiotförklarat verkstaden som inte bytt vattenpumpen. Eller?
Det hade det kostat dig stora pengar med ventilsallad o dyl.
Hellre en billig vattenpump än ett motorras.