- fre 01 mar 2019, 12:31
#1302247
Så var dubbdäcken inte längre dubbdäck utan mer mjuka däck med metallinlägg.
Riktigt imponerande att dubben ändå sitter kvar i Continentaldäcken som Volvo gillar samtidigt som däckmönstret inte längre är lagligt.
Mina erfarenheter av dubbfritt är en Ford Sierra som jag parkerade i ett staket.
Misstänker att utvecklingen gått framåt sedan dess då detta skedde 1993.
Samtidigt är jag trött på att nöta dubb i onödan då jag ändå har en bil till att använda de få dagar som jag verkligen behöver dubb.
Jag är insatt i både sommar samt dubbdäck men helt värdelös på dubbfritt.
Så det jag behöver hjälp med är bra, prisvärda vinterdäck utan dubb som samtidigt är helt ok på en V60 D5 -14 som både är Polestaroptimerad samt att den optimeringen används mer än gärna.
Ps, Nokian är inte prisvärd. Däck får gärna kosta men varken Nokian eller Michelin är så bra att de motiverar priset.
Riktigt imponerande att dubben ändå sitter kvar i Continentaldäcken som Volvo gillar samtidigt som däckmönstret inte längre är lagligt.
Mina erfarenheter av dubbfritt är en Ford Sierra som jag parkerade i ett staket.
Misstänker att utvecklingen gått framåt sedan dess då detta skedde 1993.
Samtidigt är jag trött på att nöta dubb i onödan då jag ändå har en bil till att använda de få dagar som jag verkligen behöver dubb.
Jag är insatt i både sommar samt dubbdäck men helt värdelös på dubbfritt.
Så det jag behöver hjälp med är bra, prisvärda vinterdäck utan dubb som samtidigt är helt ok på en V60 D5 -14 som både är Polestaroptimerad samt att den optimeringen används mer än gärna.
Ps, Nokian är inte prisvärd. Däck får gärna kosta men varken Nokian eller Michelin är så bra att de motiverar priset.