Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1301406
Fick min box idag.. Så snart kommer jag väl kunna rapportera hur det funkar i verkligheten jag också. Nu ska jag bara ta tag i problemet att få hit en elektriker...
IMG_jpdxog.jpeg
IMG_jpdxog.jpeg (46.79 KiB) Visad 522 gånger
#1302005
Håll oss gärna uppdaterade hur det fungerar med deras specialladdning till halva priset.

Jag förstår inte hur de kan köpa el för 50 öre/kWh och sedan sälja den för 25 öre/kWh. Eller jämför de 50% mot någon annan påhittat tal? Deras månadskostnad kan ju täcka en liten del, men det finns något de vet som inte vi vet än...

Dessutom gäller detta ju bara elhandelsdelen, elnätsdelen har de ju ingen möjlighet att påverka och för många är det ju mer än hälften av totala kostnaden för elen.
#1302579
Jag fick installerat min Easee i fredags och jag förvånades över hur liten den. Tyvärr verkar de levererat ut de för fort då det är problem med installationsgränssnittet. Jag kunde efter många försök ange huvudsäkring och säkrinngsstorlek till boxen. Men menyvalet för att ansluta Wifi saknas helt. Ska tydligen finnas ett 4g chip i den så tibber räknade med att en uppdatering skulle gå ut nu kommande vecka. Hoppas den är jättemycket bättre, för just nu kändes installationen inte alls genomarbetad. Känns mer som nåt de snabbt kodat in för att få ut boxarna till kund.

Laddar gör den iaf. Tror även att man via tibbers app kan använda smartladdningen som är till Volvo on call. Iaf i väntan på att de lägger in easee i appen.

Vill minnas att det va någon som frågade om man kan låsa fast laddkabeln. Och det kan man. Finns ett val man kan klicka för att permanent låsa kabeln.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

#1302608
Förstår jag rätt att den saknar modem/sim-kort och att du inte heller kan ansluta via wi-fi nu så just nu kan du använda den och ladda, men ingen access till boxens funktioner i övrigt?

Du har alltså varit i kontakt och de säger att de ska uppdatera på distans? Via vad? Du nämner 4G men utan modem/sim-kort och ingen koppling till wi-fi så hänger jag inte med hur det ska göras.
#1302685
Simkort behöver numera inte vara en plastbit utan det finns virtuella simkort.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]