NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andenanden
#1300787
Hej! Har problem med min motorlampan (orange)! Började med att den tändes för ca 3 månader sedan och då släckte jag den och den förblev släckt I ca 1månad. Den senaste tiden när jag släckt den så tar det ca 20 min och den tänds igen. Jag var på en verkstad och han felsökte och sade att det var fel på spjällhuset.Jag har nu bytat det och såklart tändes den igen efter ca 2 mil. Det jag märkte när den tändes var att bilen ryckte till när jag startade från ett stoppljus. Bilen går för övrigt bra bara denna förbannade lampan som lyser så om någon har något förslag eller Volvo vida dice i närheten av Helsingborg så vore jag mycket tacksam. Bilen är en Volvo v50 1,8 f 2007
av JallooZ
#1300806
Är inte helt säker men måste inte det nya spjällhuset kodas in i bilen med Vida?
av andenanden
#1300810
Tror inte det för den har samma nummer på etiketten och bilen går bra.. men eftersom motorlampan tänds så kanske det är något annat men jag har ingen koll
av JallooZ
#1300900
Eftersom motorlampan tänds så kan du vara säker på att du har en felkod så börja med att läsa ut dom.
av frippe64
#1300944
andenanden skrev: fre 22 feb 2019, 19:17 Hej! Har problem med min motorlampan (orange)!
Det är ju inte motorlampan som det är problem med. Det finns nåt fel med motorn som du måste fixa. Felkoden som du släcker ger vägledning.
av andenanden
#1301056
Får nog boka en tid på verkstaden igen och se om spjällhuset kommer upp igen som felkod. Vet att många har haft problem med det men det hjälpte dock inte att byta ut det. Någon som vet om man behöver åka till någon Volvo verkstad eller dom kan läsa felkoder på tex Mekonomen?
av andenanden
#1301058
frippe64 skrev: lör 23 feb 2019, 16:36
andenanden skrev: fre 22 feb 2019, 19:17 Hej! Har problem med min motorlampan (orange)!
Det är ju inte motorlampan som det är problem med. Det finns nåt fel med motorn som du måste fixa. Felkoden som du släcker ger vägledning.
Jo lite eftersom jag ska besiktiga bilen. Men självklart vill jag fixa bilen och bli av med motorlampan.. Som sagt bilen går som den ska

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]