Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1300951
Hej,

Köpte en v60 cross country årsmodell 2017(fabrik 2016) Jag vill kunna använda bilens navigation men blir inte klok hur det fungerar. Skriver i adress men går lixom inte söka, inte heller några förslag.

Klickar jag på uppgradera: https://share.icloud.com/photos/08_OUsX ... u4DhXMHdRg


Spelade in ett filmklipp hur det ser ut. Tar gärna emot era tips. Bilen hsr internet och så.

https://share.icloud.com/photos/0uS4GSQ ... MYEyXoqxVQ
#1300956
Navigationen är väl inte aktiverad. Går att köpa en aktivering (kod) och sist jag läste ett pris på detta så var det runt 7000.
#1300957
Cotag skrev: lör 23 feb 2019, 17:25 Navigationen är väl inte aktiverad. Går att köpa en aktivering (kod) och sist jag läste ett pris på detta så var det runt 7000.
Jävlar. Men gps funkar och följer med är man kör osv. Är den ändå inte aktiverad? Allt som strular är att jag inte kan söka och köra till adresser.

Mvh
#1300980
Du har nog internet-kartor original så om man har internet, antingen via sim-kort eller via telefonen kan man se var man är och på ett ganska omständigt sätt mata in en adress. Men får ingen vägledning annat än en blå linje att följa. Så ser du en karta och var du är på den?
#1300993
III skrev: lör 23 feb 2019, 19:34 Du har nog internet-kartor original så om man har internet, antingen via sim-kort eller via telefonen kan man se var man är och på ett ganska omständigt sätt mata in en adress. Men får ingen vägledning annat än en blå linje att följa. Så ser du en karta och var du är på den?
Hallå!

Ja gpsen funkar och rör sig. Kan dock inte slå in adress eller söka efter adress, då Inget händer när jag klickar på sök.

Mvh
#1301052
Hoppas någon har svaret. Jag minns inte hur det ser ut och fungerar på min, använder den funktionen så sällan. Men jag kan kolla nästa gång jag använder bilen och berätta så kan du ju förvissa dig om att det inte är handhavande om du ska söka uppdatering eller vad man nu ska göra.
#1301057
Sadface skrev: lör 23 feb 2019, 20:27
III skrev: lör 23 feb 2019, 19:34 Du har nog internet-kartor original så om man har internet, antingen via sim-kort eller via telefonen kan man se var man är och på ett ganska omständigt sätt mata in en adress. Men får ingen vägledning annat än en blå linje att följa. Så ser du en karta och var du är på den?
Hallå!

Ja gpsen funkar och rör sig. Kan dock inte slå in adress eller söka efter adress, då Inget händer när jag klickar på sök.

Mvh
Vad händer om du har navigatorn igång och trycker på "Talknappen" på ratten?
Finns ett kommando där som är typ "Ange adress", då snackar du med bilen istället för att manuellt knappa in adressen.
#1301107
Du har inte navigation (RTI) eller vad du vill kalla det. Du har internetkartor vilket är en betydligt mindre avancerad lösning som kräver dataabbonemang och/eller parad telefon
Uppdatering till navigation sker hos Volvohandlaren och kostar någonstans runt 6-7000:- .

https://www.volvocars.com/se/support/ar ... 5167b6f67e

/Thomas
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]