Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1300781
Detta svar fick jag från Volvo:

BS036 är ett paketnummer som innehåller alla applikationerna samt jobbet som teknikern utför.

36513 är numret jobbet som teknikern utför.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1300801
Fick detta från Volvo:

"Run-off road Mitigation är valbar att aktivera via bilens inställningar. Du hittar inställningarna via Inställningar > My Car > IntelliSafe > Filassistans. Markera eller avmarkera rutan vid Run-off road Mitigation för att aktivera eller stänga av funktionen.

Även Steer Assist och Oncoming migitation by braking hanteras via My Car och IntelliSafe."

Ni som uppdaterat, skulle ni vilja kolla i era inställningar under my car och Intellisafe om ni har några nya inställningsmöjligheter?

Jag har det inte, trots att min bil är en my17 och därför redan borde ha Run off road Mitigation som standard och trots att jag har uppgraderat till Oncoming Mitigation by Braking. 🤔
av uniformerad
#1300914
Ilduce77 skrev: fre 22 feb 2019, 20:16 Fick detta från Volvo:

"Run-off road Mitigation är valbar att aktivera via bilens inställningar. Du hittar inställningarna via Inställningar > My Car > IntelliSafe > Filassistans. Markera eller avmarkera rutan vid Run-off road Mitigation för att aktivera eller stänga av funktionen.

Även Steer Assist och Oncoming migitation by braking hanteras via My Car och IntelliSafe."

Ni som uppdaterat, skulle ni vilja kolla i era inställningar under my car och Intellisafe om ni har några nya inställningsmöjligheter?

Jag har det inte, trots att min bil är en my17 och därför redan borde ha Run off road Mitigation som standard och trots att jag har uppgraderat till Oncoming Mitigation by Braking. 🤔
Jag har inga sådana möjligheter i mina inställningar, och även jag har gjort uppdateringen, då jag fick CMS applikation 32261831, vilket borde vara Oncoming Mitigation by Braking. Börjar fundera på vad jag egentligen fick av Bra Bil, känns verkligen inte som jag fick det jag bad om i alla fall.
av uniformerad
#1300984
Känns som om vare sig Volvo eller återförsäljare har koll. Inte ens instruktionsboken går att lita på.
av least
#1301114
Hmm, man kan inte stänga av delsystem i IntelliSafe . Det är ett allt eller inget-system.
Varför skulle man tänka nej till vissa av dessa system, som är till ens skydd om och när de behövs.

Volvo-supporten måste ha missuppfattat frågan?
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 37

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]